Lillegull er født:) Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg er ni uker på vei med mitt første barn, skal til første svangerskapskontroll om et par uker, og da skal det jo bestilles fødeplass. Er det noen som har noen gode erfaringer fra Ullevål eller Ahus de kunne tenke seg å dele? Jeg har mest lyst til å føde på Ullevål med tanke på at man kan bo på pasienthotellet etterpå, jeg har nemlig store problemer med å få sove hvis jeg må dele rom med fremmede, samtidig som jeg ønsker at sambo skal ha mulighet til å være sammen med oss hele tiden. Den muligheten har man jo ikke på Ahus, med mindre man får familierommet som sikkert alle vil ha... Men etter å ha sett på serien "Sykehuset" så virker det som jordmødrene på Ahus er veldig ålreite, og det er jo også viktig. Hadde satt stor pris på hvis noen kunne tenke seg å dele sine erfaringer med meg:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal ihvertfall ikke på Ullevål igjen, var der sist og det var en fæl opplevelse. Mye pga de som jobber der, sure gamle damer som ikke trodde på et ord jeg sa, og det gjelder like mye de på fødeavd. som de på pasienthotellet...og min dårlige erfaring er langt fra unik. Men med det sagt så vet jeg om flere som var på den andre avdelingen og hadde det veldig bra, så det er jo sikkert som de fleste andre steder men jeg hadde max uflaks. Men jeg ville uansett valgt A-hus, helt klart. Har de ikke pasienthotell der også?
Pooh Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Jeg var kjempefornøyd med Ullevål sist gang. Har søkt der igjen og krysser fingrene for at jeg får plass. Jeg VIL, jeg VIL. Digger hotellet!! Helt herlig. Og jeg møtte bare hyggelige folk.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Jeg var fornøyd med Ullevål sist jeg fødte, men har denne gangen valgt AHus, mest fordi jeg har hørt mye positivt om dem som jobber der :-) Skal på tidlig ul der på tirsdagen så er jo veldig spent da :-)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Underksriver sanasol's innlegg, kunne skrevet det selv. Har valgt Ahus denne gang. Ullevål nei takk, gamle sure damer som ikke hørte på det jeg sa, de hadde så mange pasienter at de kun var stresset. Man føler seg som en gjenstand de fortest mulig vil ha ut så de kan ta inn nye. På pasienthotellet hørte de overhodet ikke på meg der heller. Nei takk ! Ahus neste
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Har 1 negativ ting å si om Ullevål og pasienthotellet da.... Det er vel vanlig å ha samtale med jordmor om fødselen før man reiser hjem, vel, min samtale foregikk i gruppe sammen med 4 andre nybakte mødre. Fikk liksom ikke spurt eller gjennomgått fødselen på noe som helst måte, det synes jeg er dårlig! Håper den biten er bedre på Ahus
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har valgt A hus. Bare nytt utstyr og bare hyggelige folk. Kan være heldig å få enkeltrom også- ( er jo lov å håpe)...
CiljaS Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Ullevål takk! Fødte der, hadde 3 skift da det var en langvarig fødsel og alle var helt supre! Samme med pasienthotellet. De kom med en gang om det var noe, fikk masse hjelp og ikke minst det å få ligge privat og ha mannen sin der! Var på ahus i forbindelse med komplikasjoner sent i svangerskapet (var fullt på Ullevål da) og det var en forferdelig opplevelse. De var uhøflige, bryske og tok ingen hensyn. Endte opp med at vi skrev oss ut på eget ansvar (de ville ha meg til observasjon et døgn til) og klagde i ettetid. Verste behandling vi har fått i helsevesenet noensinne. Men alle har jo forskjellige opplevelser. Uansett, får jeg ahus nekter jeg.
LRMG2 Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Jeg fødte på Ullevål og var kjempefornøyd både med jordmødrene og pasienthotellet, og det har de andre jeg har snakket med også vært. Pasienthotellet og det at de har lystgass der (mulig de har fått det på Ahus nå etter oppussingen) gjorde at jeg søkte meg dit igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå