prekæs Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Personlig liker jeg verken tannlege, høyder, spy eller begravelser. Kan jeg da hevde "skrekk"? Eller er det noe jeg som person bør jobbe med å få til å tåle? Jeg mener. Det blir noe slitsomt å ringe mora mi hvis minsten spyr ned senga si.
mayaya Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 .. men på andre siden et godt tips. Hadde det ikke vært for at hun bor 2 timer unna, skulle jeg prøvd. Det skal nok ligge mer under enn "liker ikke" før man har skrekk ja... Mye mer..
~Roskva~ Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Definisjonen av "fobi" er en irrelevant skrekk for ting eller situasjoner, som er så kraftig at den skaper hindringer eller begrensninger for deg i hverdagen. Det er mange ting jeg ikke liker, men det gjør jo ikke noe. Så fort det utvikler seg til en fobi, så bør man vel søke hjelp for det, så man slipper sånne teite begrensninger i livet sitt :-) Jeg har høydeskrekk og liker ikke edderkopper, men det er ikke så farlig. Plager meg ikke. Derimot var jeg også fryktelig redd for pissemaur tidligere, og det kunne klassifiseres som en fobi, fordi det hindret meg i å utføre jobben min som arkeolog. Da ble det nødvendig å gjøre noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå