Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Asle?


Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke gravid og har ikke planer om å bli det med det første..

men går alikavel rundt her og tygger på navnet Asle..eller Aslak...

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det, men samtidig tenker jeg rasle.. hihi... Aslak heter nabogutten, det er fint :)

Skrevet

Asle betyr ræv på svensk... Så for meg vil det alltid være fullstendig uaktuelt å bruke.

 

På den annen side ville det nok ta kort tid å legge den assossiasjonen bak meg om noen jeg kjente valgte det navnet på sin gutt.

Skrevet

Jeg liker det.

 

Men da må det uttales ASle, ikke Asjle som det blir på noen dialekter. Asjle blir for likt "arsle", som beyt ræv på svensk.

Skrevet

Siden jeg er svensk så blir det helt feil for meg. Jeg greier ikke å se bort fraa at det betyr røv på svensk. Blir litt som simen og fanny på engelsk.

Skrevet

Og jeg som er forsvensket syns også det blir for likt arsle. Dessuten hadde jeg alltid vært usikker på hvordan det skulle uttales. Asle, uttalt ASle høres så merkelig ut..

Skrevet

Uaktuelt. Bruker det i dagliglivet som en betegnelse på der sola aldri skinner, så så vondt hadde jeg ikke ville barnet mitt.

 

Men navnet skjemmer jo ingen, det er jo i utgangspunktet allraight navn. Bare det atte..

Skrevet

Jeg både syntes (før) og synes (nå) det er et ganske lite pent navn... hehe.. måtte bare, for det er så mange som har den skrivefeilen der;-)

Skrevet

Enig med de over her... tenker med en gang på hva det betyr i vårt naboland:)

Aslak synes jeg er fint. Et sterkt og litt skjeldent navn.

Skrevet

Jeg også tenker på ræv dessverre, så jeg ville ikke brukt det navnet.

Skrevet

Det er et fint navn - det med ræv ante jeg ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...