Gå til innhold

Trenger råd ang. tidlig UL


Erika79

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i 7.uke, og er veldig plaget med magesmerter (menslignende). Vet jo at dette er normalt, men den siste uken har det forverret seg og jeg våkner om natta pga. smertene. Vet at de med bakovervendt livmor kan ha noe sterkere magesmerter enn andre. Er dette en grunn til å få tidlig UL? Jeg har ikke vært hos legen ennå, dette blir ikke før 3.april... Jeg har bare lyst til å få sjekket at den ligger som den skal og at hjertet slår. Kan jo evt. gjøre det privat hvis legen har motforestillinger. Andre med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia. Om du ønsker tidlig ultralyd, si at du går å bekymrer deg, klarer ikke slappe av og det med magesmertene dine. Det skal holde for fastlegen din må ta deg på alvor, og det koster deg heller ikke noe, trur det er ganske dyrt med private leger..Er selv 8 uker på vei, og ønsket tidlig ultralyd som jeg var på idag. Var en lettelse og se at alt var ok. Har også vondt i magen og går rundt og er redd for å miste.

Dra til legen din og få en tydlig ultralyd om det er det du ønsker!!!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i dag er 6+6 og fikk se et lite frø som hadde et pankende hjerte. jeg var der fordi jeg hadde blødning sist uke og fikk ul da men da så de ikke så mye. trodde ikke det var liv men slik ble det heldig hvis ikke.

 

få en ul og bli trygg.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var på tidlig ul på fredag pga tidligere xu, alt sto bra til, spiren lå der den skulle. Hvis du er bekymret så skal du snakke med legen din, så sender han deg på ul. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lurt på om jeg skal gjøre det privat, bare for å vite at hjertet slår! kan jo begynne å lure av og til... og de kan visst ikke høre hjertelyden med doppler før i uke 20!! Vet noen hva privat ul koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke tidlig UL av legen min, selv om jeg har hatt to sa før, og hadde de samme smertene en gang til, han mente jeg bare var pessimistisk...Gikk derfor privat, og fikk se hjertet slå, og alt var i orden puh... Er veldig fornøyd med å ta det privat da!! Fikk med meg cd, med både bilder og filmer, i tillegg til utskrift av billder. Det kostet 950,- Tror det koster fra 750,- til 1200, men vi valgte en som har kveldsåpent, og holdt til i nærheten av oss, mest praktisk sånn!

 

Lykke til!

Jeg hadde så sterke smerter at jeg lå i fosterstilling på badegulvet, mellom slagene, da jeg kastet opp av smerte, men alt er vel nå, så det går sikkert bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de verste smertene har gitt seg hos deg! Jeg synes du har en meget streng (og urimelig) lege som ikke gikk med på å henvise til UL på tross av de to sa'ene.. Morsomt at dere fikk med dere både bilder og filmer!:)

 

Legen min har nå sendt henvisning til ultralyd, så nå kan jeg bare ringe og avtale time...er utrolig spent! Lurer på om man også får med seg bilder fra timen på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...