Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da tror jeg at jeg er kommet på riktig plass!!! tretten uker,puh føler det som en bragd! særlig når jeg har vært gjennom to spontanaborter før dette endelig ser ut til å gå riktig retning!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:o) Velkommet hit og gratulerer med 13 fullførte uker:o) Denne gangen går det bra skal du se. Jeg er selv 13+6 idag, så vi er ganske likt. Har hatt en spontanabort før min første jeg også, ikke noe gøy i det hele tatt!!!!! Men slapp av og tenk positivt:) Har du noen fra før? Jeg har ei jente:) Klem:o)

Skrevet

Har to barn fra før:) den første var gutt og nummer to varjente,så dette blir spennende for meg! det blir uansett slutt på likevekten i familien..hehe. jeg fikk ultralyd for en god uke siden og da varalt bra,men så hører jeg jo mye rart,ja du vet kanskje hva jeg snakker om.men nå vet alt av familie og venner det!!! det gjordede ikke sist!

Skrevet

Ja jeg skjønner så abslutt hva du mener!! Man har jo også veldig lett for å bekymre seg for alt mulig nå, ihvertfall har jeg det. Har selv vært på 3 ultralyder til nå. Ikke bare fordi jeg har vært bekymret (den første var det), men di andre fordi jeg sistgang fødte 3 mnd for tidlig, og blir derfor tettere fulgt opp denne gangen. Det føles veldig beroligende. Jeg tror jeg får en gutt denne gang, så da blir det en av hver til oss også. En spennende tid nå framover da:o) Jeg er faktisk 50% sykemeldt nå også, pga at jeg er så vanvittig sliten!! HELT tømt for energi. Synes det er fryktelig tidlig å bli sykemeldt, menmen, får ikke gjort noe med det skal jeg klare komme meg gjennom en hel arbeidsuke. Hvordan er formen din da? :)

Skrevet

formen er slett ikke værst akkurat nå,men trettheten kommer på kvelden,men oppkasten er forbi:) veldig glad for det,selv om det ikke har vært så galt med den denne gangen! tror jeg får gutt,men aldri godt å vite,tror jeg vil vite det på ultralyden..har aldri visst sånn før så hadde vært gøy å prøve den vrien også:) selv om svigermor er helt imot:) hehe,kanskje litt slemt,men det er godt å få irritert ho litt tilbake. hvor gammel er jenta de?

Skrevet

Ja, hehe...så innlegget ditt ang svigermor...alt man skal plages med...!!

Jenta mi er nå ca 17 mnd, så de blir ganske tette disse to, knapt 2 år imellom. Jeg satt å leste det innlegget om råd og tips fra dem på småtroll (eller hva det heter??), ihvertfall, dem som har barn fra før. Det var veldig mye nyttig der, og først da gikk det liksom opp for meg at jeg snart er i den situasjonen selv, hehe...har ikke tenkt så langt som til amming og alt d der enda. Sistgang kom jo jenta mi så tidlig at jeg kunne ikke amme ho, så det blir nytt og spennende denne gang. Du er jo ei garva mor, 2 stk fra før ;) Men alle svangerskap er vel forskjellige likevel. Formen min er ihvertfall veldig forskjellig nå sammenlignet med sistgang. Også derfor jeg tror jeg får en gutt;) Hvordan har dine svangerskap vært før? :)

Skrevet

med gutten husker jeg bare hvor utrolig dårlig jeg var den første tiden,kunne ikke gå en plass uten at jeg spøy hvis jeg kom over matlukt fra gatekjøkken osv.. og så jeg et skittent håndkle kunne jeg bare gi meg.. hehe,med jenta var det lettere,men hadde foranliggende morkake som stadig blødde,så ble kaotisk på andre måter,men den flyttet seg på slutten så jeg fødte vanlig...alt dette for syv og fire år siden...:) skal du vite kjønnet på babyen?det må ha vært slitsomt med et så premature barn,eller? har alt gått bare fint i ettertid?

Skrevet

Så du var egentlig i best form med jenta da, men tanke på kvalme og spying, det motbeviser jo egentlig det alle sier, at man er mest dårlig med jente:o) Jeg var motsatt da, spydde flere ganger om dagen med jenta, nå har jeg vel spydd en gang, men til gjengjeld er jeg jo dønn sliten og trøtt konstant! Sånn var jeg ikke sist. Vi skal vite kjønnet ja, gjorde det sist også, er altfor nysgjerrig jeg til å la være:o) Ja huff det var en tøff tid i starten, vi måtte bo på sykehuset de første månedene, hun var jo bare litt over kiloet. Men det gikk seg til når vi kom hjem og fikk noen måneder på oss, og idag går det kjempefint. Ei aktiv og veldig blid lita jente vi har:o) Plages litt med astma og kruppanfall og slikt da, men det er jo tross alt bare peanuts med tanke på hva hun har vært gjennom. Legen sa til meg at min morkake lå foran nå, men at det var vanlig såpass tidlig? Vet du når den normalt sett evt skal legge seg bak? Skal jo på ul om en mnd, så får spørre da. Når skal du på ordinær ul? :)

Skrevet

med meg var det sånn at det begynte å blø hvergang livmoren vokste litt,den ble liksom dradd to veier... det var heldigvis ufarlig da,men veldig slitsomt. var inn og ut av sykehuset i ett en stund...på den ordinære ultralyden lå den enda for langt nede,men en måned før fødsel hadde den flyttet seg akkurat nok til at det var trygt med vanlig fødsel. - ett kilo??? ikke mye,nei! Var du ikke veldig redd og uforberedt på denne hendelsen? hva med denne gangen,hva tenker du om det?redd eller tar du det helt rolig? denne gangen har jeg ordinær ultralyd 4 mai,enn du?eller du får oppfølgingmed mange undersøkelser vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...