Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 han er det som er mest frisk av oss i hele familien,og nå er han syk =( hadde en veldig rar hoste i natt og i morges,hørtes ut som han prøvde å hoste opp en hårball..skikkelig hard og tung hoste med en merkelig lyd på,litt feber i morges,eller kanskje ikke akkurat feber,men hvertfall varmere og mer i temp enn han pleier,trøtt og slapp stakkars,ligger på fanget mitt nå. men hva er denne hosten da? ikke så ille nå som inatt og imorges da vi sto opp,ikke sånn rar lyd på den...??? selv ble jeg sykemld igår pga ryggen,og skal i utgangspunkte ta det med ro,så passet jo litt bra sånnsett at han ble syk i natt og jeg er uansett hjemme. storebror er i bhg og har skikkelig astmahoste idag,men fungerer fint og kan fint være i bhg om de husker å gi han medisinene han skal ha da. tror jeg og lillebror skal prøve å legge oss litt,se hvordan former er etterpå.
alvis Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Var det falsk krupp tror du? Lillebror her i huset hadde en sånn rar hoste i høst. Det var ikke direkt bjeffing men litt sånn at han på en måte ikke fikk til å hoste og at han prøvde hele tiden. Vanskeligt å forklare. Han blev mye bedre da jeg åpnet vindue så jeg tror det kan ha vært en mild typ av falsk krupp. Jeg gikk til lege og han hadde lungebetennelse. Fikk Efidrin og Penicillin. God bedring til lillebror.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2009 aner ikke hvordan falsk krupp høres ut jeg da...men er sånn rar lyd når han hoster,eller var det i natt..hørtes ut som en katt som skulle kaste opp en hårball..eller en sel som "prater" aner ikke hvordan jeg skal forklre det egentlig... men ikke sånn hoste nå da..får se i kveld hvordan han blir da,om han blir slik får jeg prøve å åpne vinduet å se om det hjelper.. takker for god berding ønskene =)
alvis Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 En sel som prater. Det var en god beskrivelse:) Det var litt sånn lillebror her hørdes ut. Da er han nok tett i brystet. Prøv å åpne vinduet ja.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2009 hehe,ja,kom ikke på noe annet,men hørtes veldig tung ut den hosten hans ja. tenker han får få litt ventolin senere.. han har gått på astma medisin siden han var baby,men har flere ganger kutta den ut for mener han ikke behøver det fordi er så lav dose og han er ellers frisk som en fisk..men hver gang har han starta å hoste igjen.. men denne gangen var det en rar hoste..vil ikke kalle den bjeffende akkurat..men mer så hard hoste med en rar lyd på..sånn sel opplegg sover enda han,sovet siden 09 ca,ikke likt han å være så slapp og trett nei. får prøve å ta han i frisk luft i natt om det blir slik. men han hoster jo ikke slik nå da..bare mye hosting med ikke den lyden..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2009 ja..det mener jeg nå..er ikke den i mmr vaksin..han har hvertfall fått alle vaksinene han skal ha =)
Expat Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Bra. Støtter mer ventolin og flutide nå. Standard behandling for falsk krupp er enten ut i kald fuktig luft, eller sette på dusjen på badet og ha ungen på fanget der inne. Helst litt kjølig vann i dusjen så bare luftfukten og ikke varmen blir høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå