Gå til innhold

sugekopp? dere som har måtte bruke det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med sugekopp? Jeg har hørt at det er så utrolig vondt? hva gjør de og hvor lang tid tar det? jeg har fått beskje at utrivningsfasen min bør være kortest mulig, pga sykdom, så de vil steppe til med sugekopp så fort det drøyer bittelitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ha hjelp av sugekopp da jeg fødte jenta mi for 10 år siden.... Lå 3 hele timer med pressrier uten at noe skjedde, så de måtte inn med koppen. Hadde epidural fra før, men de satte også lokalbedøvelse der nede før de festa sugekoppen. Kan ikke si at det var så veldig vondt iom at jeg hadde endel bedøvelse... vil tro du får det du også... De klipper litt for å få plass til den.

De fester vakumet på hodet til den lille og drar samtidig som du har pressrier. Tar ikke så veldig lang tid. 1 eller 2 press, så er vel knøttet ute!

Skrevet

Hei:)

Jenten min ble tatt med tang for 3 år siden(nesten likt)

Og jeg gruer meg voldsomt til denne fødselen,sitter fortsatt i etter sist.

Men jeg fikk ingen for for bedøvelse siden jeg hadde styrt fødsel.

Men det får nok du siden de alle rede har tatt det opp med deg og har det i journalen din:)

Går nok kjempe fint når de kan kontrolere det mer:) Men selvølgelig så er det jo best å klare det selv:)

Lykke til:)

Skrevet

Gutten min måtte tas me sugekopp da pressrien ble for svak mot slutten av fødselen. Ble verken klippt eller fikk bedøvelse, men kjente ikke nåkka til at dem gikk inn å satte på koppen heller. Idet dem dro babyen ut svei d bare litt for at eg revna, måtte sy 9 sting. Så sånn som eg huske d e d ingenting å grue seg for:)

Skrevet

så man revner antageligvis uansett litt da eller? Uff jeg gruer me litt kjenner jeg, håper jeg klarer det uten.

Skrevet

Gutten min som kom for litt over halvannet år siden ble tatt med sugekopp. Det skjedde liksom ingenting og babyen var nok sliten for det hadde tatt lang tid så de ville vel ha han ut. Og jeg er glad for at de gjorde det for da gikk det fort!

Det må komme en lege for å sette koppen, og ho som kom til meg var lita og sped. Ingen klipping eller bedøvelse. Så festa ho koppen og dro til det ho klarte mens jeg pressa under en ri. Det svei som fy. Samme på neste ri, men da glapp koppen og dama fløy bakover. Mannen min syntes det var litt dramatisk men jeg var likeglad. Nå var babyen kommet så langt ut at man ikke trengte noe kopp, men jeg kunne heller ikke presse så mye jeg ville, måtte ta det rolig for ikke å revne. Og det gikk fint, ingen revning, ennå han var 4,2 kg. :-)

Det går nok bra, jeg ville ikke tatt bekymringene på forhånd. Alt blir dessuten så anderledes når det er i gang, ikke helt som man har trodd eller planlagt.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...