Gå til innhold

Rier på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 3 natta mi uten søvn pga rier.

Jeg har 40 dager igjen til termin, men sliter skikkelig med dette...

Inatt var det 10min mellom, og de var så kraftige at jeg ikke klarte å sove... Men ingen blødning eller slim-propp...

Kan jeg virkelig risikere å gå sånn frem til temin? Min 3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Var plaget med rier i uke 35 og 36 - ganske intense, men dabbet av hver gang det liksom var på tide å dra på sykehuset.. Etter undersøkelse på sykehuset viste det seg at jeg var begynt å åpne meg (2 cm) og min ellers så lange livmorhals var det bare 1 cm igjen av. Slimproppen min gikk også.

På sykehuset sa de at jeg neppe gikk til termin og målet ble å knipe igjen til uke 37.

Men etter 36 stoppet disse riene og nå er jeg faktisk 6 dager over min egen termin og er 39+4 etter ultermin.

Litt kjedelig, men skal holde ut så lenge jeg slipper disse VONDE falske alarmene dag etter dag.

Jeg er forresten andregangs og har skjønt det slik at vi som har født før kan oppleve en del falske alarmer i ukene før fødsel.

Du kan jo be om å få komme inn på en sjekk for å se om riene har en funksjon.

Skrevet

3.mann er en luring:-) Snakket nettopp med jordmor på sykehuset, og hun kunne bekrefte at mange falske alarmer er typisk for 3. fødsel. Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har selv hatt det sånn i ukevis nå. Termin i dag, og har ligget i hele natt med intense, vonde rier som gav seg tidlig på morran. Så ble det stille, og jeg må bare vente..

Jordmor sa til meg at 3.mann kommer og går, mange ganger inntil det plutselig setter i gang. Ikke noe å bekymre seg for, det er vel mest til frustrasjon:-)

Lykke til!

Skrevet

Grrr, var det jeg ikke håpte på da :P

Men skal ringe gynekologen min, så jeg kan komme på en sjekk idag... Og har det ikke skjedd noe, ja da vil jeg ha en resept på sovemedisin :P

Skrevet

Da har jeg fått svar på riene mine på natta i hvert fall! Hadde en kraftig urinveisinfeksjn, og det kan visst trigge premature rier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...