Gå til innhold

Hvor sunn må man være? Dårlig samvittighet nå.


jomfrumaria;-)

Anbefalte innlegg

Jeg går stadig rundt med en dårlig samvittighet for at jeg ikke er sunn nok i forhold til den lille jeg har inni magen... I hele høst var jeg forkjøla (bihulebetennelse), varte faktisk fra september til nyttår... Jeg spurte jordmor om det var greit å ta nesespray, og hun sa at det var det ingen fare med. Så leser jeg på nettet at gravide nettopp bør være forsiktige med nesespray... Jeg har tatt det omtrent daglig (men bare en, av og til to, ganger om dagen). Og så leste jeg på diabetikerforbundets sider at light brus er ufarlig. Leste også i en bok at det var helt greit. Men, så leser jeg og hører andre steder at det er skikkelig farlig. Dette har jeg også drukket daglig (ja, vet det er en lei uvane, men...trenger å kose meg med noe...er diabetiker og har mye å tenke på i tillegg til dette). Jeg har også fått en søthunger, og dilla på en type is... Ødelegger jeg jenta mi? Er det andre som har sånne tanker?Synes det er forvirrende med forskjellige leger/rapporter som sier forskjellige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det verste i ditt kosthold er den dårlige samvittigheten for akkurat kosten. "Tenk mindre, lev mer" er mitt råd. Det meste er ok i moderate mengder. Men det jeg egentlig hengte meg opp i i dette innslaget var at du hadde tatt nesespray daglig over lang tid... Enten du er gravid eller ikke så skal du vel aldrig ta nesespray sammenhengende mer enn 7-10 dager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. alt er farlig ...i store mengder;)

Tror at om man lever med måte så er man sunn nok..

 

Lightbrus er IKKE farlig. De har forsøkt i massevis av år å finne ut hva som er farlig med søtstoffene, men de har ikke funnet noe konkret ennå. Og de undersøkelsene som evt viser noen skadelige virkninger er gjort på mus.. Og skal du få samme dose som disse små, må du nok drikke over en kasse lightbrus for dag over tid;)

 

Er diabetessykepleier...hatt mye om dette i utdanninga mi:)

Man skal jo være forsiktig med sukker, men litt må ma jo unne seg også:)

 

Og det med nesesprayen.. som anonym over meg sier, skal ikke brukes i mer enn 10 dager sammenhengende.. Men er ikke noe problem om man følger bruksanvisningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig i de andre som har svart. Alt med måte. Ting blir ikke farlig før dosen blir veldig stor. Barnet tar det den skal ha, så hvis du ikke får beskjed om noen mangler når de måler blodprosent og sånn så ville jeg kost meg med akkurat det jeg vil.

 

Kos deg med svangerskapet. Jeg selv spiser masse is uten dårlig samvittighet. Spiser jo ikke bare usunt, så da spiser jeg det jeg vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har hatt bihulebetennelse siden nyttår å har akkurat sluttet på nesespray selv, hadde ikke hatt noe valg for jeg har ikke fått penesilin for betennelsen så da er nesespray å "neseskyllehorn" tingen for å holde ut å bli frisk igjen...tror ikke jordmor å lege ville latt oss bruke det hvis det er skadelig eller veldig farlig for barnet...alt med måte tenker jeg..spiser mine vitaminer å prøver på variert kost..så tror jeg ikke noe brus å digg skader noe som helst...med første mann spiste jeg veldig usunt å klarte ikke styre lystene idet heletatt. det er blitt en vidunderlig fin gutt fordet=)men tror at hvis man går den gyldene middelvei så har man gjort sin oppgave=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har svart!! Deilig med sånne beroligende "venner" :-) Er jo så mye bekymringer... :-) Må bare kommentere det med nesesprayen: Ja, jeg har ikke hatt annet valg, hadde ikke sovet om ikke, og jeg ønsket samboeren min tilbake inn på soverommet (jeg har snorket sånn) ;-) Takk skal dere ha. Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...