lykketall3 Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Har også lurt litt på det. Men slik jeg forstår det er det når jordmora stimolerer livmorhalsen slik at den skal åpne seg fortere og modnes... Tar jeg heilt feil nå?
SolstråleneMine<3 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2009 hehe jeg har faktisk ikke peiling i det hele tatt.. håper noen kan svare på det
ebeline Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Heisann og bli strippet er det samme som og bli tøyet der nede. jormor bruker hånden og kjenner på livmorshalsen din om den er myk og moden eller da umoden.. jormor tøyer for og hjelpe til i modnings prossesen var det tydeligt nok? jeg viste heller ikke va dette var me det første bare spør mer vis dere lurer
SolstråleneMine<3 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2009 ja, det skjønte jeg faktisk kan jeg spørre om dette er noe som blir gjort på alle gravide, og om når det blir gjort i svangerskapet i såfall? tusen takk for svar
bomsa Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Jeg spurte legen min oom dette og hun sa at de tok en finger inn åpningen og "løsnet" fosterhinnen fra livmorsveggen.... for å hjelpe igang fødsel. Dette måtte jeg spørre jordmoren om å gjennomføre, skal dit på mandag og da skal jeg spørre.
Superbolla Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Jeg lurer veldig på om dette gjør vondt? Da jeg var på overtidskontroll forrige gang tok jordmora og røkket skikkelig til, og det gjorde så vondt at jeg virkelig trodde det skulle være det verste hele fødselen. Er dette det samme som jordmødre gjør når man blir strippet? I så fall tror jeg nesten ikke jeg vil spørre om det!
Plutselig_gravid Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Noen synes det er vondt, mens andre ikke. Jeg ble strippet på overtidskontroll med førstemann. Det gjorde SYKT vondt. Var ikke moden eller myk da. Begynte å blø og kom en del slim etterpå. Ble halvveis strippet på onsdag av jordmor og var forberedt på de samme smertene, men til min store overraskelse så var det bare litt vondt. Var myk og moden denne gang. Kom hverken blod eller slim etterpå. Men, hun var vel litt mer forsiktig også kanskje.
Superbolla Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Ok, kanskje jeg skal driste meg til å spørre om det denne gangen da. Har ikke lyst til å gå to uker over termin som sist... Kan jo høre med jordmor i alle fall. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå