Gå til innhold

vil jeg angre om jeg har et bittelite bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså, vi er ikke en gang forlovet, men litt tanker har man da vettu. ;)

jeg har vel mest lyst til å gifte meg på en fin strand, bare sambo,ungene,meg og den som skal vie oss. men om ikke familien får ta del i det så blir de veldig lei seg

vi skal ikke gifte oss i kirken, men gjennom human etisk forbund.

hvis vi tak kun nærmeste familie, pluss forlovere. så blir vi vel i underkant av 20 stk. men da blir vi så få at det er vel ikke vits i å styre med visevert og alt det? kan jo være koselig med et så lite bryllup. men vil jeg angre? hvis vi tar med tanter,onkler og litt flere venner så kommer vi vel opp i ca 50 stk.

hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min ville ha et lite bryllup, noe jeg en stund tenkte på som et ok alternativ. Men når det begynte å nærme seg innså jeg at jeg ønsket å ha alle de som betyr mest for meg rundt meg denne dagen. Festen ble derfor utvidet til ca 55 gjester. Jeg er veldig glad for det i dag.

Skrevet

Kommer helt ann på deres ønsker.

Personlig ville jeg den dagen invitere alle jeg hadde kjær. Vi inviterte venner og familie. Vi hadde ett stort bryllup som var den mest fantastiske dagen i vårt liv delt med alle vi er glade i =0) for meg var det helt klart rett.

Gjest amandine
Skrevet

Mens vi er stikk motsatt, og feiret dagen bare vi to... For oss var det viktig med oss to bare, det er tross alt oss det handler om og vi ønsket ikke alt styret rundt...

Alle er forskjellige så du må nok bare gå ordentlig inn i tenkeboksen:)

Skrevet

Vi var 13 stk med oss og hadde en nydelig da. Både jeg og mannen sitter igjen med bare gode tanker for bryllupsdagen vår.

Skrevet

Man kommer til å angre hvis man ikke har bryllupet slik man i utgangspunktet hadde ønsket det, noen begrensninger har vel de fleste da med tanke på budsjett som skal holdes osv.

En ting er i allefall sikkert; Ikke tenk på alle som blir skuffet for at de ikke får komme!!! Det er deres bryllup, deres dag!

Vi hadde ikke råd til å be hele slekta og absolutt alle venner vi noen gang har hatt, derfor ba jeg de jeg hadde hatt mest kontakt med. De fleste tanter og onkler ble overrasket over at de ble bedt, de hadde ikke ventet seg det... Det var det de sa til oss i allefall.

Vi hadde 50 gjester til middag og fest, det var en storartet dag!

Skrevet

jeg angrer litt..vi var 100 stykker..ville mye heller bare vært enten oss to, eller 10.12 stykker:) det virker idyllisk, og gjerne da et eksotisk sted.

blir man 50 stk kan man likesågodt kline til med 100 for å sikre en heidundranes fest mener nå jeg...;)

Skrevet

Vi stakk av og giftet oss bare vi to, og det var helt topp, ingen hjemme visste noe om det.

Etter at vi kom hjem igjen hadde vi et lite familieselskap med de nærmeste, var i underkant av 20 gjester, ingen taler, sanger, dans e.l. bare en koselig middag for å markere. Jeg angrer ikke, og det er 9 år siden nå.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset og hadde middag med 20-25 stykker tror jeg. Syns det var litt for mange jeg da. Kunne tenkt meg egentlig bare meg og mannen + de beste vennene våre.. :-)

Skrevet

takk for svar :) jeg har jo alltid villet ha et stort bryllup. men nå tenker jeg at det viktigste er jo faktisk at vi blir gift, ikke festen. altså det står ikke på pengene. men ser jo de som bruker 100.000 på bryllupet. syntes det er litt mye penger å bruke på en dag jeg. men samtidig.. dette er jo noe vi gjør (forhåpentligvis) bare en gang i livet.

Skrevet

Vi giftet oss i fjor høst, og ba hele familien med tanter, onkler og søskenbarn. Det gjorde vi fordi vi har veldig liten familie, og vi bor slik at vi ikke ser hverandre så ofte. Det ble en fin og minnerik dag som jeg ser tilbake på med glede!

Søskenbarnet mitt ba kun kun nærmeste familie (foreldre, søsken og besteforeldre) da de giftet seg, og hun var fornøyd med det.

Gjør som dere har lyst til, og ikke gjør ting bare fordi folk rundt dere mener og forventer ting. Har dere lyst på en vielse på en strand kun med barna..ja så gjør dere det! Det er deres dag, og det skal de rundt dere respektere mener nå jeg. Det var mange som følte seg snytt da søskenbarnet mitt giftet seg, fordi de forventet at de skulle få være med. Jeg mener at det er brudeparet som skal stå i fokus. Det er deres dag, og da skal de få feire den som de vil og med dem de måtte ønske!

Du kan få et stor bryllup med 20 stk og du kan få et lite. Det er opp til dere hvor enkelt/stort dere vil ha det. Men ikke la deg presse til noe fordi du tror at folk blir lei seg, forventer ting osv. Da blir du bare utslitt av å tenke, og så ender du med et bryllup som du kanskje ikke er fornøyd med selv!

Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

takk for det. :) ja er jo det jeg tenker. det er jo oss det handler om. ikke alle gjestene.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Vi brukte 7800 kroner itlsammen. Syns det var mye. Var med mat og drikke inkludert. Det er en ting man bare gjør en gang men er det viktig at det koster så mye? Broren min og kjærste hans vil ha et bryllup til 300 000 og jeg syns ærlig talt det er bortkastet penger. Det er så mye annet man kan få for 300 000.

Skrevet

Jeg hadde opprindelig ønsket meg et stort kirkebryllup,men det ville ikke mannen min.

Etter mye diskusjoner,gikk jeg med på tinghuset...har ikke angret.

Etter vielsen hadde vi bryllupsmiddag hjemme hos oss med fest i garasjen etterpå;)

Var kun nærmeste familie og venner..ca.30 stk:)

Jeg syntes det var hyggelig å dele dagen vår med våre nærmeste!

Skrevet

fikk en idè for en stund siden. men blir det teit? vielsen blir i regi av human-etisk forbund. de kommer der man vil ha vielsen.

si at vi leier et lokale. inviterer de nærmeste + forlovere. har vielsen i dette lokalet.om de da har flere rom i dette lokalet så kan vi ha vielsen i ett rom, og så har vi festen, eller rett og slett bare en middag og kaffe med kaker i det andre rommet?

Skrevet

jordbær mathilda: hadde dere da "bare" middag? eller var det toastmaster og hele pakken? hvis dere ikke hadde toastmaster.. var det litt tamt? eller ble det bra likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...