Gjest yrild Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Sikkert vært oppe til diskusjon tusen ganger... men jeg hopper i det... Jeg skriver sikkert et par skrivefeil i uka (eller dagen?), men gjør så godt jeg kan for å ikke skrive feil... er det gammeldags? Synes det er utrolig merkelig at noen skriver di og ikke vet at å kun brukes i infinitiv (å kjøre å bære etc IKKE å bærer...). Har selv dysleksi i nærmeste familie og vet at for noen kan det skriftlige (og muntlige...) språket være en hemsko, men betviler sterkt at alle å og di skriverne her inne har dys! Noen ganger forstyrrer alle feilene meg så mye at jeg ikke orker å svare pa et innlegg som jeg ellers ville svart på... Hvorfor? Har man ikke lært det på skolen? Er det kult å skrive feil? er det liksom dialekt å skrive åss istedenfor oss? Er ikke ute etter drittslenging, men er oppriktig nysgjerrig...! Noen di, åss og konsekvente å skrivere som vil svare? Klem
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg skriver ikke åss, men jeg kan ærlig si at jeg sliter med og/å-regelen.. prøver så godt jeg kan, men ikke alltid jeg får det til. Som regel pleier jeg å la vær dersom jeg er usikker
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jeg vil ikke kaste stein i glasshus, og vil først si at jeg poster innlegg full av dumme feil og leifer fordi jeg ikke driver korrektur før jeg poster. Men det jeg virkelig irriterer meg over er lange og tettskrevne innlegg. Særlig hvis de er skrevet slurvete... di, åss, værre, barneværn, resturang, apselutt etc. Og det lov å lage mellomrom og avsnitt! Finnes ikke noe verre enn laaaaaange innlegg full av feil og uten avsnitt. Helt ærlig så gidder jeg verken lese eller svare på slike innlegg. Blir for slitsomt å stave seg gjennom.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Der er jeg enig med niffeneger.veldig slitsomt å lese innlegg som mangler det ene, eller har for mye av det andre.gjerne en kombinasjon.nå kunne jeg skrevet en lang avhandling her bare for å illurstrere hvor idiotisk tette innlegg uten punktsetting er eller med for mye av det men jeg skal la det være fordi jeg skal sove i senga mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bare for at jeg ikke kunne la være, altså
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Æhhhhh! *blir gal av svaret til Palmesus!* Akkurat slik jeg mente, ja. Grøss!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Eller så kan man jo overdrive litt mer Greeeit, jeg skal gå å legge meg nå! Sov godt da, når dere kommer så langt!
Solbollatilmamma Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Jeg legger ikke så mye i skriveregler, skriver etter magefølelsen og stopper skjelden opp for å tenke over skriveregler (føler at jeg slite med kommaregler av og til). Det som oftest får meg til å styre unna innlegg her inne er ord som skal skrive med V, men som er skrevet feil med hv (Hvet f.eks), forøvrig pleier jeg ikke svare på innlegg som slutter med "Klem", "klem og kos", Koz og klemz eller XOXO
Solbollatilmamma Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Poenget mitt er altså at jeg ikke er noen verdensmester på rettskriving - før noen slakter innlegget mitt
Gjest yrild Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Hmmm hva er galt med a skrive klem? Provoserer det? Klem (skriver det ikke for å provosere men mer av vane tenker jeg)
gerd Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Enig. Alle kan gjøre feil, men noen elementære ting må man da klare. Orddelingsfeil irriterer meg og bruk av Hvem/Hva/Hvor f.eks? Hvem bukse skal jeg ha på meg? Hva farge liker du? Slikt irriterer meg litt ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå