Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at man kan få hevelse sonn helt plutselig nå i slutten av termin? I mitt tilfelle så er det 3 uker før, og på 2 dager har eg fått veldig me vann i kroppen.. først kom det på hendene, merket det på ringen, den va alltid alt for stor, plutselig får eg den nesten ikkje av, så sko eg ta av meg sokkene andre dagen, og det va veldig merke og hovent..:o

Når eg var hos jordmoren for noen dager siden så hadde blodtrykke mitt stiget og..

Koss vett en at det ikkje er svangerskapsforgiftning?

Må urinen og verr posetiv for att det kan verr det, eller er det sannsynelig og for att en kan ha det uten att det påvirke urinen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at det må påvises proteiner(eggehvite) i urinen også, i tillegg til hevelser og økt blodtrykk. Hvis man i tillegg får hodepine og ikke føler seg så pigg kan det være sv.forgiftning.

Men ring jordmor og spør om en sjekk hvis du er urolig. Nå på slutten går du vel 1 gang/uke til jordmor, så da sjekker de det nok. Iaf hos meg.

Skrevet

plutselig hevelser og vektøkning er tegn å være obse på selv, men viktigst er det om det påvises eggehvite i urinen. det sammen med høynet blodtrykk kan tyde på svangerskapsforgiftning. bruk legen, bare å gå ofte til han/hun, det er derfor de er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...