Zitro Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Irritert på gubben her nå ja... Tviler på at politiet gav han bot uten grunn liksom, så sier han at han vedtok ikke bota???
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Rettssak og muligens fengsel + bot, tror jeg.
Expat Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Om han fikk forenklet forelegg og ikke vedtok må det da opp i rettsvesenet. Forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet, en fartsbot fra rettsvesenet kommer på rullebladet. Det er ikke så festlig om man for eksempel har en jobb som behøver plettfritt rulleblad, eller skal søke visum til USA eller andre land. Man skal være rimelig sikker på sin sak for å ikke vedta et forenklet forelegg!
Zitro Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2009 Var rettsak jeg regna med ja.. dusten av en mann burde jo skjønne sånt. Bota på 3000,- kan sikkert fort bli over 10.000,- da hvis man da får omkostninger på saken i tillegg.... ARGH!!!!!!!!!!!!!! Faens dritt altså.... :-(
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Når man har en inntekt, så er det billigere å godta bota. Enn å drive med rettsaker og advokat. Det kan bli dyrt.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Heh...det er jo "smart" å gjøre da....samboeren ble tatt da vi var på vei opp E6, han kjørte jo fort fort, så det var ikke noen vits å nekte for noe, ble bot og en prikk.
Zitro Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2009 Plettfritt rulleblad har han uansett ikke fra før av, så det bekymrer meg ikke... men han er lastebilsjåfør av yrke da, men han var langt unna å miste det. Han sier han ble målt til 73 i 60 sona. Hvorfor ikke bare vedta at han dreit seg ut liksom.... nei da, skal være storkar og spille vrang.... Takk og lov for at han er 50 mil unna meg nå!
Zitro Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2009 Nettopp, han hadde faen meg aldri tørt og nekta å godta bota hvis jeg hadde vært i bilen skal jeg love deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå