Gå til innhold

Hvor mange ganger våkner Januarbabyene på natta?


Leer

Anbefalte innlegg

Min sovner som regel i 20-tida og får mat som regel 3-4 ganger frem til klokka er 07.00. Håper snart at han ville ha lengre soveperioder på nettene. Det går ALDRI mer enn fire timer mellom mat på natta. Gleder meg sånn til at jeg kan sove mer enn tre-fire timer i strekk. Hvordan er det med de andre januarbabyene? Min er 11 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Min babygutt er 9 uker. Han begynner å bli trøttere å trøttere på kvelden. Akkurat nå sover han på pappas fang :)

 

Vi legger han halv 10- 10, da ammes han og får en flaske mme. etter det våkner han 1 eller 2 ganger i løpet av natta. På det lengste får jeg også 4 timer søvn. Det er luksus synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet er 7 snart 8 uker.

 

Han sovner i sengen sin rundt 19.30-20. Da våkner han en til to ganger før klokka er 7 på morgenen. Synes det er luksus jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuppen våkner ingen ganger på natta. Ikke engang for å sette i smokk :o). Legger seg i 20-tiden og våkner ca halv 7-7. Han er 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtten min har til nå sovet i ett fra ca ti til sju. Nå tar han natta litt tidligere, rundt ni, og da ser det ut til at han flytter fram første måltid til rundt seks. Hender han våkner for smokk, men langt fra hver natt. En sjelden gang, som i natt, våkner han fordi han har laget storbleie. Da blir det et ekstra nattmåltid, men han våkner likevel klokka sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi som regel kveldsstell etter at storesøster har lagt seg i sju-åttetida. Noen dager legger han seg da i senga si, andre ganger sover han i stua fram til vi legger oss rundt kl. 23. Gir han mat da og han sover da som regel til ca. 5, får mat og ny bleie og sover til ca. 9.

Han er forresten i sin sjuende uke nå og har hatt denne "rutinen" (om man kan snakke om rutiner så tidlig) i 2-3 uker nå.

 

Synes dette er veldig greit, selv om storesøstra var omtrent som MissKittys lille og sov 8-10 timer uten mat på natta fra hun var nyfødt. Mye enklere å opprettholde melkeproduksjonen med et nattmåltid er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkna sovner ordentlig mellom 22 og 24, våkner da to ganger før morgenen, selv om siste gang har drøyd til halv seks, og det kanskje må regnes som morgen... som regel er det mer ca fem, det mener jeg er natt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille frøken er 8 uker i morgen, og hun har ikke noe bestemt mønster. Er våken alt fra 3-4 ganger mellom kl 20 og 06.

 

Har for første gang i dag lagt henne i sin egen seng klokken 20 så jeg er litt spent på hvordan natten blir.

 

Hun har som regel sovet i vuggen i stuen, men der har det i det siste blitt mye tull ettersom jeg har blitt flinkere til å gå tur ute.

 

Nå håper jeg at vi også kan få oss noen faste rutiner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger seg en gang mellom 18:30-19 og sover da første strekket til kl 24 uten å våkne. Så får han mat / ny bleie og sover til kl 3-4. Mat og bleie igjen og så "sover" til kl 6-7. Men siste strekket har han mye stress med magen og slikt, så ligger og vrir seg og grynter mye. Da står jeg opp og gir ham mat, og legger ham i vogga i stuen etter et par timer oppe. Da sover han som regel en time eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...