Gå til innhold

Den kommende pollensesong....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en skikkelig sliter i pollensesongen. Har det helt grusomt. De to siste sesongene har jeg fått sprøyte i rompa. Og det må jeg si at har vært guds gave til meg.. Fantastisk.. Har nesten ikke supplert med medisiner.

Men i år er jeg gravid når pollensesongen er på sittt verste. Da jeg gikk gravid sist for 4 år siden, fikk jeg ikke ta allergimedisiner. Nå har jeg ny lege. Usikker på hva som skjer da.

Flere som gruer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får også sprøyte på rompa..hehe..fungerer veldig bra ja! jeg har ikke vært hos legen min enda da,så jeg vet ikke noe om jeg kan få sprøyta nå da..men har tenkt på det,og får jeg ikke den sprøyta blir jeg desperat! hørtes veldig ille ut akkurat det der,men det er så fælt å være så allergisk! så håper jeg kan få sprøyta,eller noe annet som hjelper like bra..

Skrevet

Jeg har vært gravid i verste pollensesong to ganger før. Har som dere de siste årene fått kortisonsprøyter. Hadde ikke klart meg uten.

Ett allergipreparat jeg vet vi kan ta mens vi er gravide, er de gamle allergitablettene, polaramin. Jeg brukte de i mitt andre svangerskap for 6 år siden. Rart du ikke fikk tilbud om disse, isdronningen?

Var litt bedre, men bivirkningene er at man blir utrolig trøtt av dem.

Sliter med mye kvalme nå, og gruer meg vanvittig til pollensesongen i tillegg. Skal ihvertfall spørre legen om jeg kan starte opp med polaramin snart. Problemet er at jeg blir så trøtt at jeg ikke er istand til å jobbe mens jeg går på dem. Men jeg er avhengig av å ta tabletter hvis jeg skal få puste gjennom pollensesongen.

Lykke til jenter. Håper dere får hjelp til å komme igjennom den fæle pollensesongen.

Skrevet

Hei jenter,

jeg er også veldig nervøs for den kommende pollensesongen. legen min sa at jeg ikke burde ta allergipiller (og kortisonsprøyte nekter han å gi meg, snufs), men at jeg kan ta nesespray og øyedråper. I tillegg skal jeg ta akupunktur, har hørt veldig mye positiv om det. det skal både fjerne symptomene dere og da, og samtidig redusere allergien mer permanent.

hvis det blir helt håpløst foreslo legen å reise til fjells et par uker. der er det jo ikke pollen... ;o) er jo ikke sikkert man har mulighet til det da. men poenget er ihvertflal å dra bort fra der hvor det er verst pollenspredning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...