Glad_mor_85 Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Vurderer å søke der, for der jeg har gått med førstemann er nå uten kurs. Men har hørt mye om at det er trangt, sure lærere og at man er så strenge der osv.. Hva stemmer tro?? Må man stå kliss naken i dusjen, eller kan man bare dra ned å vaske hvis dere skjønner?? Andre erfaringer fra noen som går/har gått der?? )
Hilde_85 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Vi går der! Jeg har ikke opplevd at lærerne er sure. Syns bare dem er hyggelige og strekker seg langt for at vi skal komme på kurs som passer i dagsplanen vår. Det henger lapp i dusjen at man skal dusje uten badetøy og vaske seg skikkelig fordi det er viktig i forhold til bakterieflora i vannet. Har aldri sett noen som dusjer med badetøy, så vet ikke hvor strenge dem er på det. Har aldri tenkt noe over det. Litt trangt er det ja. Men hadde de som hadde tatt kuresene vært flink til å legge bagger under benkene når de er på kurset så de som er i garderoben i mellomtiden hadde fått plass hadde ting vært bedre. (dette blir sagt når man starter på kurs at man skal gjøre, men det ser ikke ut som om det blir så godt fulgt opp av de som tar kurs) Men i herregarderoben er det vist ok plass siden dem ofte ikke er mange som har barn med. Men tror ikke det er plass til så alt for mange barn der. Men sånn alt i alt er jeg fornøyd med å gå der
Glad_mor_85 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2009 Takk for svar. Har vært mange diskusjoner ang dusjing før bading. Forstår at man skal vaske hele kroppen,men flere som mener at så lenge man har rent badetøy, og vasker seg godt nedi trusa osv er det like bra som å dusje kroppen og da evnt ta på seg badetøy som kanskje ikke er rent. Når jeg gikk med eldstemann begynte han etterhvert å løpe vekk fra dusjen, ut i bassengrommet osv, og da er det så kjekt å liksom ha badetøy på Hvor kan man ha barna så lenge mens man kler på seg badetøy? Garderoben og dusjen på forrige stedet var ganske dårlig se, Men er vel nødt til å søke på blekkspruten ihvertfall, Minste hun er snart 5 mnd, og bør vel begynne snart.
våken_om_natta Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Syns det er kjempefint der vi. Det med sure ansatte stemmer i alle fall ikke. Det står to lekegrinder der, hvor man kan legge barna mens man dusjer. Som det ble sagt første gang: Det er viktig at alle dusjer godt og bruker såpe. Dersom bakterieinnholdet øker, må man øke mengden med klor også. Det er ikke ønskelig siden så mange små bader der!
tali Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 jeg vil på mitt sterkeste ANNBEFALLE blekkspruten i fredrikstad:) Meste av alt fordi jeg jobber der som instruktør:):) Jeg går å svømmer med sønnen min selv å så jeg kan være enig at garderobene er kanskje litt trange, men nå er det over 10 år siden det ble bygget så når det kommer til kroppsvask før bading er det EKSTREMT viktig fordi vi har automatisk kloring i vannet så det vil si at om noen går ut i vannet uten å dusje eller med såpe rester på kroppen eller bade drakten så starter klorpumpene å slå. det er derfor man blir røde i øynene når man kommer fra klor bade steder!!!! så det er viktig... det med sure lærere er litt vanskelig å svare på, men jeg kan ikke se for meg at noen av de som jobber der nå er noe spessielt sure:) jeg kan gjerne si at jeg er en streng instruktør, MEN det er kunn for at det her handler om BARN/BABY i VANN!!!! man må kunne gi beskjed om foreldre gjør noe som vi av erfaring vat at ikke er bra for barnet. var det en god nok forklaring:)
Glad_mor_85 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2009 Høres jo koselig ut etter hva jeg har hørt nå ja:) Står det er anbefalt å begynne før de er 6 mnd pga lukkemuskelen, men vil jeg få kurs så snart?? Min datter blir 5 mnd nå. God kveld alle sammen, og takk for svar
Mamman til AM&JS Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Har selv tenkt tanken å ta med sønnen på babysvømming..og her i Halden er den nærmeste i Fredrikstad../Østfoldhallen... Når er det anbefalt at man starter..har en gutt på 3 uker nå...
våken_om_natta Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Man kan starte etter at barnet har vært på 6 ukers kontroll. Har en følelse av at de fleste er rundt 3-4 mnd når de starter. Det har begge våre vært!
tali Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 De fleste barna begynner når de er rundt 3-4 mnd det stemmer, men det er aldri for seint å begynne. de kan starte etter de har vært på 6 ukers kontroll å vekten er nådd 4 kg. jeg startet selv med sønnen min når han var 6 uker, men det var bare fordi jeg hadde mulighet til å bade alene med han. jeg startet på kurs når han var 4 mnd å det passet helt perfekt:) han kunne ligge litt samme de andre barna mens jeg kledde på meg å han brydde seg ikke så mye om høye lyder for det kan bli høylytt inne i garderobene med 10 små babyer:) det lønner seg å amme eller gi litt flaske før dere går i vannet for da er de gjerne litt roligere:) Barna blir også veldig tørste å slitene etter de har vært å badet. Vi starter kurs hele tiden som går over 10 uker, men det er stengt i i 2 mnd på sommeren så det lønner seg å melde seg på nå å satse på å få en plass snart. Sønnen min er nå blitt to år gammel å har badet gjevnt og trutt fra han var 6 uker å nå kan jeg ikke nevne svømming før vi skal dra for han blir helt vill å henter frem armeringene sine:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå