Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmora idag og fikk vite at jeg har hemolytisk streptokokk gr. B i sjeden. (en prøve som tas i uke 37, 30%av alle gravide har denne bakterien). Jeg må derfor få antibiotika intravinøst når jeg skal føde + at de spyler noe i sjeden min.

Lurer derfor på om denne bakterien er smittsom for samboeren min når vi har sex? (glemte helt å spørre jordmor)

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tok de denne prøven da? Jeg har aldri tatt noen prøver fra skjeden i uke 37, har 3 barn. Aldri hørt om en sånn prøve. Er det noe nytt? Obligatorisk?

Skrevet

hæ?

har jeg aldri hørt om ...

tok ihvertfall ikke noen sånn prøve første gang jeg var gravid...

(under 2 år siden..)

Skrevet

Dette har jeg heller aldri hørt om.. Er 39+6 uker på vei, og har ikke hatt noen GU. Er liksom rutine?

Har en veldig flink lege som har god erfaring med mange gravide, men har aldri hørt noe om dette.. Hmm..

Skrevet

Her er litt info om GBS. Det har ingenting å si for samboeren din, det er jo en bakterie (som du skriver) 30 % har til vanlig.

Skrevet

har fått samme beskjed som deg jeg også, men det smitter ikke nei ;) Bare helt tilfeldig at vi fant ut at jeg hadde det, tok prøver for ei stund tilbake siden pga mistanke om fostervannlek. Fikk jo da beskjed om at jeg hadde det, og mest sannsynlig hadde jeg det forrige sv.skap også så...

Skrevet

Det var godt å høre :)...Takk for fin link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...