Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jeg og samboer har igjen hatt en diskusjon om hvordan støvsuging av hus skal foregå. Dette er 4 gangen vi diskuterer og vi blir ikke enige. Vil gjerne høre deres meninger om hvordan dette SKAL gjøres, gjerne noen med efaring fra et yrke som innbærer vask osv. Ja det er en latterlig diskusjon, men mannen min henger seg veldig opp i sin teori. Jeg mener at når man støvsuger et hus med flere etasjer, skal man starte fra toppen. Begrunnelsen min for dette er at man da tar med seg skitten nedover og får samlet den nederst til slutt. Samboern min mener at man skal begynne fra nederst. Dette mener også hans mor og bestemor. På dette viset unngår man at noen i familien eventuelt kommer inn og tramper ny skit utover i huset. Han ser ikke logikken i min teori, jeg ser ikke logikken i hans. Setter STOR pris på synspunkter her!! : )
† I Jesu Navn † Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Mitt syn på saken er at du henger deg opp i bagateller. La han støvsuge på sin måte og du på din. Spiller vel for f.... ingen rolle hvilke rom dere tar først og sist. Get a life.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Eg er faktisk enig med deg. Om han begynn nederst, så er det jo større sjanse for at skiten blir dratt utover. Men det er jo berre bagatell, men eg forstår deg veldig godt, eg er også temmelig streng på vasking og støvsuging.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Hvis dere er så strenge er det ikke lenge før han ikke gidder mere. Hvis noen tjater og detaljestyrer deg ønsker du ikke å dele livet ditt med dem.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Evt at eg tar meg av all husvask og støvsuging? Men må først finne meg ein mann da.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Er dere helt på bærtur? Det er jo han som kjefter meg huden full og lager krangel og faenskap fordi han mener jeg støvsuger feil, er dum og ikke tenker logikk!!!! Jeg ønsker kun en avstemning her. Topp til bunn, eller bunn til topp? HI
† I Jesu Navn † Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Hvis han kjefter på deg fordi du ikke vasker og støvsuger slik han vil har du større problemer en de som kan løses med en avsteming her. Han får gå å vaske munnen sin med såpe.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 NupiSnowJog, du er morsom!! Det skal du ha. Flott forbilde for dine barn at kun du vasker og støvsuger, og at du hakker på mannen din hvis ting ikke blir bra nok etter din målestokk. Skjerpings. Forresten håper jeg at du får en mann om det er det du vil ha. Men livet alene er faktisk ikke så værst for oss som er VELDIG nøye på ting.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Haha, eg er jo aleine, så eg er jo den eineste som vasker og støvsuger. Og eg har aldri hakka på ein person som ikkje gjer noko som "er bra nok etter min målestokk", eg seier berre at eg liker å gjere ting sjøl. Så kan heller ein mann gjere dei tingene eg ikkje gjer. Like greit, ting skal jo fordeles. Så, takk for komplimentet du, det virker som om du kjenner meg KJEMPEGODT!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 NupiSnowJog Det er ikke få innlegg jeg har lest av deg. Og det jeg vet om deg, har du selv fortalt. Uansett. Slapp av, vri opp filla og ta den en pause på soffan. Hybelkaninene blir til i morgen.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Så flott at du følg med på kva eg skriv, det høyres verkeleg sunt ut. Fortsett med det, beundrarar kan eg jo aldri få nok av. Forøvrig går ikkje kvelden til husarbeid, men til lekser. Og så flott at du signerar med anonym slik at eg ikkje kan få sjå kven det er som følger med kva eg seier.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Vi er mange som følger med, NupiSnowJog. Og det er deilig å være annie!! Kos deg med studiene dine. Jeg er sikker på at hybelkaninene dine dro ett lettelsens sukk da du kom inn på skole.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har 3 etg. Jeg begynner øverst, der også inngangsdøren er. Og min teori er som din; da kommer ikke støvet øverst ned på nystøvsugd gulv. For det vil komme nedover, og ikke gå oppover. Jeg gjør det på samme måte når jeg vasker gulvet.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. mars 2009 #15 Skrevet 18. mars 2009 Min mening er at det ikke spiller noen rolle, så lenge alle gulvene blir vasket / støvsugd.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #16 Skrevet 18. mars 2009 helt klart -fra topp tik bunn. Man begynner da ikke nederst og vasker trappa, man begynner alltid øverst.....
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #17 Skrevet 18. mars 2009 Jeg tar det ovenfra og ned, men det ligger ikke noen gjennomtenkt filosofi bak det. For øvrig bør man bare bruke støvsuger på tepper. Tørrmopp er lettere og MYE mer effektivt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #18 Skrevet 18. mars 2009 Tørrmopp er særlig effektivt mot tiss og snørrflekker som man ikke kan se har jeg hørt. Det spiller vel ingen rolle hvor man begynner og slutter. Jeg er i allefall for at alle må få avgjøre dette selv.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #19 Skrevet 18. mars 2009 Jeg mener at det er helt naturlig å begynne fra toppen. Har aldri tenkt over det, bare gjort det fordi det kommer mest naturlig. Husker vi bodde i en blokk for 20 år siden, og der begynte alltid den som hadde vasketur å begynne øverst i trappeoppganger, og jobbe seg nedover hvor vi hev ut skittenvannet på plenen utenfor.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #20 Skrevet 19. mars 2009 Alt man skal diskutere Min samboer og jeg har vært sammen i snart 9år. Når vi var 18 og nettopp flyttet sammen (tidlig ja) kranglet vi om EPLER... - Jeg mente de burde vaskes FØR de ble lagt på fruktfatet.. - Han mente at det ikke var noe vits siden han uansett kom til å skylle det før han spiste det.. - Jeg mente da at det var fint det isåfall ble skyllt to ganger.. Idag sto vi på kjøkkenet, lo så tårene sprutet fordi vi gadd å kangle og hisse oss opp over noe så latterlig. Vi hadde en pause på 4mnd for 5år siden, var så sliten av hverandre og at begge hang seg opp i detaljer for ofte, kranglet mye uten å bli enig. Aldri hatt det bedre som etter pausen, men det er de færreste som finner tilbake til hverandre.. Et lite tips; vær grei å si at han kan støvsuge som han vil, også gjør du som du vil. Handler om å respektere hverandre, ikke å vinne diskusjonen
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #21 Skrevet 19. mars 2009 Logisk sett, HI, så er jeg enig med deg. MEN, når det er sagt, så ville jeg sagt at alle kunne gjøre som de ville!! Her i huset har vi blitt opplært forskjellig mht til fks dasspapiret, og om det skal henge utover eller innover. Jeg mener at henger JEG dassrullen på, ja da er det faktisk mitt privilegium å henge det med papiret UT fra veggen! Så TIL prinsippet med støvsuginga di: Hadde det vært min tur til å støvsuge, hadde jeg gjort det på min måte, og forlangt at gubben holdt kjeften sin. Hans tur: Jeg holdt kjeften min, mens han støvsugde på sin barndomsmåte fra bunn til topp. ER DET RART DET ER KRIG I VERDEN?????????!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå