Gå til innhold

Hodepine anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden ca uke 13 mye vondt i hode.. Nesten ikke en dag uten :S Jobber full jobb i barnehage, men synes ikke det er pga det. Kan våkne om morran med hodepine også.. Kan ikke si det er noe "system" på når jeg får det..

Andre som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har også det. Prøver å drkke nok vann, spise regelmessig og få passe med søvn. Føler trening hjelper litt. Har tydd til paracet for mange ganger. Jeg jobber også fullt.

Skrevet

Har hopepine jeg og..hver dag og nesten hele tida.. slitsomt, blir værre når jeg reiser meg fort eller når jeg ligger på soffan å hviler.. jobber også i barnehage, og merker at det er slitsommere med høyt støynivå nå enn før.. Men mymy kom med noen gode råd, som hjelper på det meste.. Prøver selv å unngå å ta paracet o.l.. tror ikke det er så bra, iallefall er det klart bedre uten:)

Skrevet

kjenner til denne, -og det er veldig vanlig. noen får mye hodepine og migrene av hormonene..

jeg får heldigvis som regel hodepinen etter jobb, jeg da. evnt så merker jeg det ikke så mye på jobb fordi stressnivået er såpass høyt (jobber i barneskolen) og så slår det innover meg når jeg kommer hjem..

prøv å unngå sukker, sukkerholdig mat og for all del kunstige søtningsstoffer. drikk passelige mengder vann, og få nok søvn. dersom du tar det en ettermiddagslur, er det lurt å ha avtalt med partner om å ha saltmat klar når du våkner (type middag og sånn)

unngå også for mye fett.

(sier jeg, som sitter her med eplejuice, smågodt og pottis.. kvalme og hodepine på en gang.. jeje.. ikke mye logikk i skolten når man er gravid...)

Skrevet

Fikk antydning til hodepine i går. Å idag da jeg sto opp hadde jeg fortsatt hodepine. :s Kjenner det sliter også på nakken! Prøver å unngå paracet, en prøver heller å slappe av å sove mye...

Skrevet

Hodepine ja. Det kan jeg snakke masse om! Hehe :)

Jeg har vært 100% sykemeldt de siste 4 ukene for konstant hodepine,så heftig at jeg har problemer med synet og stå oppreist. Hadde oxo veldig høyt blodtrykk,som kunne være en faktor. Har 2 uker igjen før jeg får prøve meg på jobb.

Nå som jeg har fått være hjemme og slappe av i disse ukene så har pinen blitt veldig sjelden,og ikke så vondt. Og blodtrykket er normalt :)

Skrevet

jeg også har til tider reagert på at nakken er stiv.. sa ifra til jordmor forrige gang, men hu gjorde ikke noe ut av det. bare sa jeg kunne ta paracet. men prøver jo å unngå..

tror jeg skal ta det opp en gang til..

ingen som har prøvd akupunktur eller fysio eller no sånt?

Skrevet

ja,har harr hodepine hele svangerskapet,men de siste 4 ukene har vært verst:(

Skrevet

Ikke glem at også FRISKLUFT hjelper på hodepinen! :) Lurt å gå en liten ettermiddagstur f.eks, for å få mer friskt oksygen til hjernen og kroppen :)

Skrevet

JAA!!Konstant i over 3 uker nå. Værst om kvelden men våkener med au og. Vært så ille at jeg ikke har orket skygge unna paracet o.l. men ingenting hjelper jo! Eneste som hjelper litt er om jeg tar 2 piller og sover en times tid. Men fortsatt vondt.

Anbefaler å gå til kiropraktor, osteopat eller akupunktur.(e.l) Ofte ikke mer som skal til. Har time selv på fredag. Håper et par behandliger kan gjøre meg friii.

Også såklart vann og luft og sånn, men det passer jeg på. Kjenner at det sitter i nakken og skuldre hos meg. Og ganske vanlig med spenningshodepine under svangerskap har jeg hørt...

Skrevet

hmm.. spørs om ikke jeg må bestille meg en time til akupunktur da.. får prøve det.

er så slitsomt å gå rundt sånn..

Skrevet

Hodepine har jeg hatt konstant siden jeg ble gravid. Er nå i min 22 uke. Men husker fra forrige svangerskap at jeg hadde samme problemet og da forsvant det i uke 24 eller 25 tror jeg.

Problemet mitt er at blodtrykket er lavt, som resulterer i mye svimmelhet, som igjen bidrar til å forsterke hodepinen betraktelig. Det som hjelper for min del er masse søvn. Merker at det slår til så fort jeg er trøtt. I tillegg går jeg til kiropraktor...

Fikk beskjed om å ta paracet hvis behovet er der. Fordi det heller ikke er bra å gå med for mye hodepine over lang tid heller. Man må på en måte finne en middelvei. Eller som andre her skriver, finne mest mulig alternative løsninger som man føler passer for seg selv.

En rusletur i frisk luft er noe jeg også prioriterer:)

Skrevet

ja jeg sliter veldig med hodepine og migrene, men har nå funnet en måte å holde det i sjakk på(virker det som hvertfall, har "bare" hatt 2 anfall den siste uka). Først og fremst er det lurt å sjekke blodtrykk og jernlagre, mange får vondt i hodet pga jernmangel. Henger med litt på det Vintersol over her sier; Drikk masse masse vann og unngå altfor mye tilsetningsstoffer(dette gjelder også posemat). Spis frisk frukt, en skål meg oppskåret mango, blåbær, druer, pærer og ananas kan tilfredsstille sukkersuget vel så godt:) Dette fungerer hvertfall for meg.

I tillegg går jeg til kopping og akupunktur 2 ganger i uka, nå er jeg ganske hardt rammet av migrene så det er ikke sikkert alle trenger så intens behandling, men for dere som virkelig sliter er det verdt et forsøk selv om det koster litt:)

Skrevet

Ja her også! Har reist tidlig hjem fra jobb fra bhg noen dager også. Jeg blir ikke helt bra med to paracet heller, men jeg unngår å ta noe dersom det ikke er helt krise. Jeg tar ingenting desom det bare murrer hele dagen. Jeg unngår tv og pc de kveldene jeg kjenner på hodepine, og drikker mye vann. Har vurdert akupunktur, har hørt at det skal hjelpe:O)

Skrevet

hele forb..... tiden...sukk... men den er verst om kvelden når jeg begynner å bli trøtt...

Skrevet

ja veldig ofte.. og når jeg får det vare det i flere dager.. drikk masse vann og går en del men hjelpe lite..

oftes er det på slutten av dagen ell kveldn den kommer snikene..

pleie t paracet vis det har vart et døgn men vil helst ungå..

skal snakke m jordmor nu neste uke og se om det er noe behndlig ellnoe og gjøre med d.. er ikke noe serlig og ta tab..

Skrevet

Jepp! Blir litt bedre av jevnlig behandling hos kiropraktor (går egentlig der for bekkenløsning, men hun knekker opp litt nær nakken og med det samme :) Ellers er det mest hvile, passe med søvn (ikke for lite, men heller ikke for mye), vann og frisk luft som hjelper for min del. Paracet hjelper ikke noe særlig, så det tar jeg ikke.

Skrevet

jeg sliter også med hodepine, og jobber fullt på telefon opplysning, så sitt med data i 8t hver dag og det hjelper ikke så fryktelig mye.

Skrevet

Hei!

Eg sliter og mykje med hodepine. Det eg har funnet ut at hjelper er cola. Veit eg skal drikke lite av det, men det er ufattelig god hjelp, og eg trur det er bedre med ein 1/2 liter av det enn 2 paracet...

Det er veldig godt å sjå at det er fleire som sliter med det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...