Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilke behov du har (bor du i byen/på landet, kjører du stor/liten bil, tar du mye buss/trikk), men jeg er i allefall veldig fornøyd med min Emmaljunga Smart Duo Kombi. Kommer til å beholde den til andremann:-) Det er ei solid vogn med 4 faste, relativt store hjul, med en romslig bag og kurant sportsdel. Passet veldig bra til mitt bruk, jeg har trillet myyyyye langdistanse med den på all slags føre, og da er store faste hjul å anbefale. Vogna er relativt stor å pakke med seg, så jeg anbefaler deg å prøve å få den inn i bagasjerommet på en evt bil for å kjenne på hvordan det føles. Et minus kan være at den oppleves som stor og tung når du er inne på butikker, da er det smidigere med en 3-hjuling. Men alt i alt har jeg vært veldig fornøyd med den!

Skrevet

Jeg anbefaler også emmaljunga :) Jeg har edge duo med sport understellet. Helt fantastisk!

Den er lett å trille i all slags vær.. inkl i masse snø. Nesten som den går av seg selv:) Det er i tillegg masse fasiliteter på den bl.a at man stiller demperene etter barnets vekt, antistatisk madrass, og vendbart styre, integrert myggnetting i skjefm og lang sportvognsdel og den største bagen på markedet (praktisk på vinteren med voksipose:)

Det eneste minuset er at den er litt tung i oppoverbakker og tar stor plass i bil om man ikke har stasjonsvogn.

Skrevet

enig i at det kommer veldig an på din situasjon o.l. Jeg er veldig fornøyd med teutonia mistral.kjøpte den som sptortsvogn til elias. da emma kom, kjøpte jeg carena lettbag (finnes egne teutonia bager også), og brukte den som kombivogn. vi bor i 4 etg uten heis, så jeg ville ha en så lett bag som mulig. fikk også bedre plass i tvillingvogna med den bagen. i tilegg måtte vi ha en vogn som gikk inn i det bittelille bagasjerommet på bilen vår. vi valgte hjul som ikke har luft.

Skrevet

vil anbefale deg å "prøvekjøre" noen vogner i forskjellige butikker jeg!

prøv å legge den sammen selv, er dere to foreldre så sjekk at begge to kan trille i ca behagelig høyde (har mye å si på håndtak osv)

vi har en sånn dyr emmaljunga duo-vogn, og på sett og vis har vi vært fornøyd;

-den passer akkurat inn i vår volvo stasjonsvogn

-den er romslig

-den er solid

-den fungerer godt på humpete landeveier.

MEN; den er TUNG. og når jeg ble gravid igjen, så var den gruusom å drasse rundt på! Den er også lite praktisk i butikker eller handlerunder, og opp bakker er den helt drepen.

dette med vogner er så utrolig individuelt.

men jeg vil anbefale at du har noen krav til en vogn;

-den må være bakovervendt (dvs at barnet skal ha ansiktet vendt mot deg, ikke fremover)

-ballongdekk er behagelig

-den må være god å trille

-den må passe til dine dagligdagse behov

-er du plaget med bekkenplager, eller planlegger to tette svangerskap, skaff for all del en lett vogn, og gjerne en i kjønnsnøytrale farger.

(jeg anbefaler også å ha et bæretøy liggende i vogna eller i bilen når dere er ute og kjører, sånn at du slipper å plutseilg gå med barnet på armen og dytte vogna med en hånd. svært så selvopplevd, men litt på siden her.. hehehehe)

lykke til!

Skrevet

Brio happy med telskop light understell!

Skrevet

Takk for mange gode tips! :)

Jeg bor på "landet", og bruker derfor ikke buss/trikk osv veldig mye. Ellers har vi stor bil med god plass til vogna.

Er opptatt av at bagen skal være ganske stor og romslig, at den kan gjøres om til sportsvogn, og at den kan brukes når ungen blir større også.

Skrevet

Jeg bor også på landet og har stasjonsvogn. Vi skal ha Emmaljunga edge duo. Den har jeg fått anbefalt av alle mine venninner, som også bor her i nord. Det er en vogn som klarer været, barnet ligger beskyttet og fint. Det er også en av de som har de største bagene. Får jo septemberbaby og det blir en lang vinter :)

Ellers er det test av barnevogner på tv2 hjelper deg i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...