Lykkelig g~g~j Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Tenkte å ha et fadderbarn men så lurte jeg på om noen vil dele sine erfaringer. Tenker på hvor man føler pengene går til det de skal og at barnet faktisk får det bedre takker for innspill
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har fadderbarn gjennom Plan, og syns det fungerer veldig bra. Da betaler jeg 220 kr i mnd, disse pengene går til lokalsamfunnet - ikke direkte til barnet mitt, men til å bygge opp infrastruktur, sørge for rent vann, medisiner osv. I tillegg sender jeg brev, bursdags - og julegaver direkte til mitt barn. I retur får jeg en hilsen nå og da, ofte en tegning eller et brev ført i pennen av Plan-arbeideren i landsbyen. Syns det veldig koselig! Har hatt fadderbarnet mitt i ca 3-4 år nå, og det er stas å se bildene av den voksende gutten:-)
Lykkelig g~g~j Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2009 d hørtes jo veldig bra ut! Har lyst å se at mine kroner hjelper, så plan hørtes jo ut som et godt alternativ! må inn å sjekke på nettet
PrøvLykken Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Misjonsalliansen! Har sett selv hvordan det fungerer, og det er helt topp utnytting av resurser!
kjest11 Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 SOS barnebyer anbefaler jeg Har tre fadderbarn derifra betaler 230 for et barn , så blir 700 for alle . Alle er fra tyrkia , og to er søsken . Jeg har mye kontakt med han eldste gjennom brev , kjempe koselig
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har også gode erfaringer med SOS-barnebyer. Besøkte fadderbarnet mitt i Marokko Januar 2008, en kjempe opplevelse. Og jeg fikk sett at pengene går til dem. Samme her med at pengene går til hele landsbyen og ikke bare det ene barnet. Har dessverre sagt opp avtalen da jeg flyttet selv til Tyrkia og ikke hadde noen inntekter, men nå så fort jeg får meg fast jobb igjen skal jeg melde meg opp igjen. kjest11: Skriver du engelsk med fadderbarnet ditt? Kunne tenke meg fadderbarn i Tyrkia jeg også da mannen min er tyrker. Hadde vært morro om jeg også kunne kommunisert med fadderbarnet via brev og ikke bare gubben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå