sassi87 Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Lurer litt på ka så skjer når du får planlakt keisersnitt?? korleis er formen etterpå, blør man mye, hvor lang tid tar det sånn ca før man kommer seg på beina igjenn 0sv...???? Har sakt hele tiden at keisersnitt vil jeg ikke ha (vist ikke helt nødvendig da) men nå ligger beibisen min i tverrleie, og vist den ikke flytter på seg må det jo bli keisersnitt:(... er foresten i uke 37...
sassi87 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2009 ingen så har noe erfaring med keisersnitt som de kan dele med meg???
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde haste keisersnitt, og det var skremmende for alt skjedde så fort. Men alt gikk fint. Brukte noen dager på å komme meg, men dette er jo veldig forskjellig. Mener å ha hørt at de som har planlagt keisersnitt henter seg fortere inn enn de som ikke har det. I ettertid har jeg ikke hatt noen problemer med arret. Det grodde fint og det ser veldig fint ut, en tynn hvit stripe som er under trusekanten
Moderbodin har født Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Heisann! Jeg hadde vel på en måte akutt keisersnitt, men det var helt udramatisk. Var ikke klar over at babyen satt før de hadde sjekket åpning, så da ble det planlagt keisersnitt (fordi babyen var for stor til å prøve å fødes) noen timer seinere i og med at kun vannet hadde gått og jeg ikke var i noe ordentlig fødsel. Jeg var våken under inngrepet som var kjapt gjennomført. Tok bare ei stund å bli sydd sammen etterpå. Var sengeliggende i et døgn ca etterpå, fordi jeg hadde så sterke sår smerter at jeg ikke klarte å komme meg opp av senga. Følte meg skikkelig handikappet og hjelpesløs de første dagene og blødde ganske mye, men alt kommer seg relativt kjapt igjen tross alt. Men fikk hjelp på sykehuset til å skifte på ungen ol. de første dagene. Det eneste er vel at selve renselses prosessen som man kaller det nok tok drøye 8 uker for min del. (litt kjedelig) Og det er klart at man kjenner jo et ubehag i magen en god stund etterpå. Er ikke alle bevegelser som er så veldig behagelige. Også dette med ikke å løfte noe særlig mer enn ungen de første mnd kan bli skrekkelig tungvint innimellom. Særlig når man så gjerne skulle hatt med seg ungen OG bilstolen i samme slengen ut i bilen f.eks. Men er glad for at jeg tok keisersnitt jeg altså. Må bare være innstilt på å ta tiden til hjelp. Men håper jeg kan føde vanlig denne gangen, for å komme litt fortere til hektene igjen... Men for å si det sånn så er det ingenting å grue seg til:)
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Hei du! Jeg hadde keisersnitt med førstemann, ble satt i gang, men det ble ikke åpning så da ble det keisersnitt halvhast. Det jeg grudde meg absolutt mest til i forbindelse med fødsel var keisersnitt, men det ble en kjempefin opplevelse selv om det var halvhastesnitt! Det var et utrolig flott team på operajosnsstua som var superoppmerksomme og passet godt på både meg og babyen. Når man blir operert i magen blir man sengeliggende til dagen etterpå og det er ikke enkelt å stå opp, men når man har kommet seg opp den første turen blir det mye enklere etterpå. Be om smertestillende før du skal stå opp så går det mye bedre! Ikke spar på smertestillende de første dagene etter snittet så får du det mye enklere og kommer deg raskere på beina! Ammingen kan være litt mer vanskelig etter et keisersnitt enn en vanlig fødsel, men ta tiden til hjelp og ta i mot all den hjelpen du kan få fra personalet går det helt sikkert kjempefint! Liggetiden på Ahus er 3-5 dager etter snittet, tror de vurderer dette individuelt også! Keisersnittet ble en kjempefin opplevelse og blir det planlagt også blir det mest sannsynlig enda bedre enn det jeg opplevde fordi da slipperman stresset! Jeg skal ha planlagt keisesnitt denne gangen fordi de må sette meg i gang før termin pga svangerskapsdiabetes og hyperemesis, og i og med at jeg hadde mislykket induksjon forrige gang mener legene at livmoren min ikke responderer godt nok på drypp slik at det mest sannsynlig blir keisersnitt uansett. Det er med skrekkblandet fryd jeg har både dato og klokkeslett for keisersnittet.. Lykke til en hel masse og prøv å ikke grue deg! Keisersnitt kan også være en fantastisk opplevelse!!
sassi87 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2009 Takk for mange fine svar:) er jo jaffal en positiv ting med planlakt keisersnitt, og det er jo at det blir litt før termin, slik at fødselen ikke starter av seg selv... men i forhold til amminga, hvor fort kan man amme etter inngrepet, å kan man amme vist man får massevis med smertesillende??? å blødning, blør man mye, lite........??? sikkert masse dumme spm, men er førstegans så lurer på så masse:)
*Lykkelig 1984* Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 se litt inne på keisersnitt debatten... mye nyttig der:) jeg hadde ihvertfall valgt keisersnitt! Min lå i seteleie, endte med fødsel i 35 timer og rett i hastekeisersnitt i full narkose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå