Marengs Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Er det lovbestemt hvor lenge en kan få ha ulønnet permisjon etter den ordinære? 1 år eller 3 år? Eller er det opp til arbeidsgiver? Man søker vel til arbeidsgiver? Må det sendes noen skjema til NAV også? Fant ikke noe om dette på NAV sine sider, men jeg blir så ukonsentrert med alle ungene svirrende omkring. Noen som har peil?
annemor80 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Mener det er 2 år i tillegg til den vanlige permisjonen. Men mener også jeg har lest noe om at man da ikke har krav på å komme tilbake i akkurat samme stilling man hadde før permisjonen. Så det ville jeg sjekket ut med arbeidsgiver iallefall!
Fikk maibaby06 Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Dette har ikke nav noe med, det reguleres av arbeidsmiljøloven. Man har rett til inntil 1 år hver, det vil si at hver forelder kan ta 1 år i tillegg, tilsammen 3 år inkl fødselspermisjonen. Her er bestemmelsen: § 12-5. Foreldrepermisjon (2) Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd. Arbeidstaker som har delvis permisjon etter § 12-6 har likevel ikke rett til permisjon etter leddet her.
Marengs Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2009 Oi, takk! Hadde ikke peiling på hvor jeg skulle lett for å finne dette! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå