Gå til innhold

Flere som har veldig krafige pressrier under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg må ha noe kraftigere trykkerier enn gjennomsnittet.

Er vanligvis stille som en østers under åpningsfasen. Men når presseiene kommer så lager jeg ukontrollerte indianerhvin. Sånn overdreven bæsjelyd små barn lager. ;)

Og presset er enormt. Kjennes ut som en tømmerstokk blir hamret med stor kraft nedover. Synst det er ekstremt overveldene..så selv om åpningsfasen er tortur er utdrivningsfasen mest ubehagelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pressriene kan jeg ikke huske som spesielt vonde, men allikevel var det fryktelig ubehagelig å måtte holde dem igjen! :-/ Men da jeg endelig fikk presse følte jeg det bare som befriende... Husker liksom ikke helt om de var veldig vonde, men utrolig ubehagelig var det iallefall! hehe Men sist var jeg også passe neddopet på lystgass... ;-)

Skrevet

hehe, kunne nesten se for meg dette.xD

var stille som en mus under åpningsfasen jeg også, men begynnte å mase etter epidural og keisersnitt mot slutten!xD hehe

så når jeg hadde full åpning, sovna jeg nesten. kunne ikke kjenne pressriene i dt hele tatt. følte at jeg pressa når det passa meg:)

håper ikke denne fødselen blir værre!:))

Skrevet

Pressriene var ikke vonde i det heletatt hos meg var skikkelig deilig da riene gikk over til pressing. Husker bare at jeg fikk en ENORM dritetrang å det var vanskelig å ikke lage lyd pga det for alt pressa av seg selv!hehe sprøe greier..

Skreik ikke noe under riene heller jeg da selvom jeg ikke hadde smertelinding å mine rier var visst kraftige og lange å jeg åpnet meg fort men da hodet stod i åpninga DET var SMERTER det..hadde jeg sluppet de smertene hadde jeg ikke sett på fødselen som vond bare ubehagelig med den bæsjetrang følelsen*ler*

Skrevet

hehe.x) rakk ikke epidural jeg, så ble foruten smertelindring:) var av en merklig grund redd sor at dt skulle ''poppe'' da hodet kom...?? latterlig!x)

var fordi at da vannet gikk, var jeg bombesikker på at noen måtte ha hørt at det sprakk!><,

Skrevet

Hos meg to åpningsfasen nesten to døgn...Så da eeendelig pressriene kom var de vidunderlige. Kraftige så jeg ikke klarte å hverken gå eller puste,men like fullt vidunderlige. Jeg skjønner ikke de som klarer å holde igjen. Eller kanskje var jeg så utslitt at jeg ikke hadde noe å holde igjen med?

Jeg husker at jeg presset....Og da rien var over presset jeg fortsatt.... Til neste kom, og etter den ga jeg meg heller ikke. Jordmødrene spurte til slutt om jeg hadde pressrier hele veien,- "nei",sa jeg..."Jammen så slutt å press da!" -"Nei" sa jeg ;P Og vips var hun ute. Jepp, kompliserte rifter og mye av det, men det spilte ingen rolle. Hun var ute. :)

Jeg håper for min del at åpningfasen denne gangen er på under ett døgn (tenk om! :) ) og at jeg har krefter igjen da til å jobbe med jordmødre på pressriene slik at det blir litt mer kontrollert ;) Det var ikke sååå behagelig med mange sting ;)

Skrevet

Har kun brukt lystgass. Dei 2 siste fødslene har godt så fort. Har hatt kun 1 pressrie og da er ungen ute. Siste fødsel gjekk så fort at unge fekk kragebeinsbrudd.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg hadde også noen sinnsyke, overveldende pressrier, og jenta kom på 2 press=) følelsen var jo helt ekstrem, men det var ikke vondt. mer som å ha skikkelig diare'... x 10 00000000... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...