plastblomst♀♂♂ Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Eller gjør dere andre ting da? En av oss gjør det stort sett hvis vi begge er hjemme, men hvis jeg er alene driver jeg ofte og rydder litt, bretter tøy eller lignende.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Ja, en av oss ser alltid barnetv sammen med småen og det kommer vi til å fortsette med lenge (også om en av oss er alene med ungene). Det er mange inntrykk som kommer via tv-skjermen og noen ganger trenger ungene forklaring både undervegs og i etterkant. Da er det viktig at foreldrene har sett det som har gjort inntrykk slik at man kan snakke om det med barnet. Og for de aller minste er det gjerne snakk om å forklare det de ser, peke ut og forenkle så de har utbytte av det de sitter og ser på.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Ja, som regel ) Hender en sjelden gang at jeg rydder og suller litt rundt, men er alltid i stua sammen med dem )
plastblomst♀♂♂ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er også alltid i stua når hun ser på barne-tv, med mindre jeg må skifte bleie eller noe sånt på lillebror. Så følger jo alltid litt med på hva hun ser på.
Gjest ->>- Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Nei. De bruker ikke se barne-tv. Men vi ser gjerne film sammen i ny og ne.
Bolla:) Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 gjør som regel det ja...han får velge mellom postmann pat el barnetv...ikke alt i barnetv som er no for en 3 åring..
nevrosa Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Lager ofte middag mens hun ser på tv (er snart 2 1/2). Sjelden barne-tv da, ser ofte på en dvd og vil se det samme hver gang, så jeg vet hva hun ser på og at hun ikke reagerer på noe av det. Hun pleier å komme løpende inn på kjøkkenet og fortelle meg hva som skjer innimellom. Hvis pappaen er hjemme er som regel en av oss i stua i hvert fall.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 Som regel gjør jeg det, med mindre lillesøster må legges eller skiftes på.
jordbær mathilda Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Noen ganger,men ikke som en fast regel!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er stort sett sliten etter jobb så da sitter jeg sammen med dem og slapper av... gjerne med en av dem på hver siden i stolen min... Det er kostetid før leggetid så den tiden er nesten litt hellig =)) Rydding kan jeg ta senere.... =))
Mamma_til_tre Skrevet 18. mars 2009 #13 Skrevet 18. mars 2009 Nei aldri. Mulig jeg hadde gjort det om jeg jobbet, men jeg er med henne hele dagene så når hun ser barnetv gjør jeg andre ting og nyter det ;-)
LoveActually Skrevet 18. mars 2009 #15 Skrevet 18. mars 2009 Har gjort det til ganske lenge ja, nå er han ni år... syns det er koselig :-). Og jeg liker å vite hva han ser på, og evt snakke om det hvis han vil/trenger... Nå ser vi mest på Newton og lignende programmer. Disney får han se på uten meg, blir lei av de samme episodene...men jeg har bestemt hva det er lov å se på... Huff, han syns nok at mamman er streng ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå