<3tobarnsmor<3 Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jenta mi er fryktelig rød og blør litt på tissemusa si. Har smurt henne inn med zinksalve når vi skifter bleie i 3 dager nå, men hjelper ikke. Nå har jeg smurt henne inn med salve å lakt henne naken på gulvet, kanskje bra at det komme litt luft til der også? Noen gode råd?
La vita è bella <3 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jenta mi ble sår etter at hun bæsja på natta uten at jeg oppdaga det. Kjøpte Aselli sårsalve på apoteket og smurte hver gang vi skifta bleie, så forsvant det. Viktig å vaske og lufttørke først.
svirrehodet Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 vi bruker kun bomullpads med babyolje til vask av stump, og han her har aldri fått noe irritert hud, utenom når vi har brukt våtservietter fra pampers:)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Først og fremst, når du vasker ved bleieskift så pass på å gni minst mulig. Zinksalva kan jo være litt lei å få av, så det kan være lurt å bruke litt babyolje når du skal vaske. Hvis det ikke hjelper med zink kan du jo prøve å pensle med krystallfiolett, det skal være reseptfritt på apoteket. (Bare vær forsiktig når du gjør det, det setter visst forferdelige flekker!!) Ellers er det viktig å lufte, som du jo gjør. La henne gjerne ligge med rumpa bar på fanget ditt (kanskje lurt å gjøre dette på et tisselaken ) Du kan jo også prøve å ha på litt potetmel, det funker bra mot fukt her. Håper hun blir fort bedre, i verste fall får du ta en tur til lege og få resept på krem som kan dempe rødheten. Vi fikk et eller annet en gang, men nå husker jeg jo selvsagt ikke hva det het.
tommeliten og lillemy Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 La henne ligge uten bleie på gulvet så mye som mulig. Luft er bra for såre romper! Kjøp Inotyol salve på apoteket, og problemet er borte på en-to-tre. Jeg lover!
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Potetmel er meget effektivt, tar til seg all fuktighet.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2009 Tuusen takk for gode råd. Får håpe hun blir bedre når jeg følger disse rådene:) Heldigvis så reagerer ikke jenta mi noe på det, men vil jo tro at det svir.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Skift bleie ofte, vask forsiktig med rent vann, lufttørk og bruk A-derma salve. Gutten min fikk bleieutslett fra helvete, men forsvant fort med A-derma-kremen=)
Sina med Sprellings Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Jeg kan anbefale Calendula zinksalve, den er helt utrolig bra og rødhet og sårhet forsvinner raskt. Ellers som de andre skriver, lufte mye. Har også hørt at sol har bra effekt på bleieutslett, hvis man har sol inn et vindu kan man legge de uten bleie en liten stund. Men da må man passe på det ikke blir så kaldt,da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå