Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 jeg å sambo har flyttet fra hverandre og jeg går igjen bidragsfogden for å være sikker på at jeg får pengene mine. han har en laaang historie med masse gjeld ( inkasso for det meste) jeg fikk innvilget bidragsforskudd på 1320 kr. er det alt jeg får?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 er det sånn at man får bidragsforskudd en periode, så forandres det beløpet etter en stund?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 hvordan er det med bidragsforskudd når man flytter sammen med bf som er student.. har flyttet sammen med bf for noen mnd siden, han er student, å tjener ikke noe, nav har stoppet all stønad for flere mnd siden men ikke bidragsforskudd.. er dette feil? jeg har spurt men noen viste ikke å noen sa de trodde det var riktig.. aner ikke hva jeg sal tro.. noen som vet`?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Han skal jo ikke betale bidrag når dere bor sammen så da skal du heller ikke ha bidragsforskudd.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 det var det jeg også mente men noen sa de ikke viste å andre sa de trodde å all annen stønad er jo stoppet for lengst.. men da skal jeg igjen ringe i morgen å få et skikkelig svar!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 reguleres bidragsforskuddet til vanlig bidrag etter en periode? altså en ny sats blir utbetalt etter så så lang tid, stemmer dette? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 De gir deg forskudd i påvente av utregningen, kanskje. Eller så er det bare at han ikke betaler. Har du fått vite resultatet av utregningen til NAV? Det kan også være at barnefar ikke har nok inntekt til å klare mye bidrag, og at du da får forskudd fra NAV, og de trekker han det han klarer om han er pålagt å betale noe i hele tatt. Tjener han under en viss sum, så slipper han å betale bidrag. Det at han har gammel gjeld og inkassokrav, skal ikke ha noe å si for bidraget, for bidrag kommer foran all annen gjeld. Går han personlig konkurs og har flere han skylder penger og bidrag er en av gjeldssummene, så skal bidraget ha førsteprioritet til å bli dekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå