Gå til innhold

6.mars så ei lita stjernekikker dagens lys..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde time til vekstkontroll på fødeavdelingen, var i uke 35.4. Jenta ble på ul kontrollen anslått til å være ca 2600g.

Mens jeg var på kontroll hadde jeg endel sammentrekninger, har født i uke 37 med mine andre barn, og født fort, ble derfor satt på ctg registrering. Den viste raskt jevne fine rier. Jordmoren undersøker meg og finner ca 3cm åpning, hun sier til meg atj eg bør ringe min mann.

Var mentalt lite forbredt på å føde, skulle jo bare på kontroll, så det tok litt tid før det gikk opp for meg at jeg skulle bli mamma igjen denne dagen..

Etter ca åtte timer med lystgass og harde rier, hadde jeg fortsatt ikke mer enn ca 4cm åpning, da kom legen å tok vannet. Fra da skjedde ting raskt. Under 2 timer etterpå var veslejenta født, hun kom på andre pressri. Hun kom med nesa til værs, en liten stjernekikker, jordmor sa at disse fødslene pleiede å dra ut litt i tid, og at det kunne være forklaringen på at denne fødselen dro ut i tid i forhold til at jeg har født så fort tidligere.

Veslejenta veide 2510g og var 45 cm lang, så vekst estimeringen fra samme dag var nesten helt korrekt. Hun fikk 9 på apgars score, og var frisk og rask, sugde ivrig på egenhånd etter bare noen minutter.

Har ikke hatt noen bivirkninger av å være litt prematur annet enn litt høy billrubin slik at hun ble lysbehandlet i et døgn

Nå har vi vært hjemme en uke, og det meste går på skinner, litt i ammetåka, men bare lykkelig og glad! Nå er det tid for å nyte en helt spesiell tid i livet!!

Lykke til alle som går å venter, og vit at en litt prematur fødsel kan være helt fri for komplikasjoner både for mor og baby!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta!!

Godt å lese slike historier ja, at det kan gå veldig bra om babyen bestemmer seg for å komme nå liksom! ;)

Kos deg med ammetåka, kommer vel etter om noen uker!!

Skrevet

Masse gratulerer :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...