Gå til innhold

Lang biltur med baby på 3 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Noen med erfaringer og tips?

Vi skal besøke familie som bor 8 timer med bil unna. Nå vil det jo ta enda lengre tid siden vi¨må stoppe ofte så jenta vår får strekke på seg, skifte på seg, få mat osv.

Noen som kjenner til løsninger som er bedre enn det tradisjonelle bilsetet? Jeg har blant annet hørt om noen som hadde en bilsikring for vognbag, men jeg har ikke funnet noen info om dette, og kan ikke helt se det for meg.

Jeg har snakket med både barne lege og kiropraktor, og i følg dem skal det gå greit med en så lang biltur. Hun sover jo godt på kortere bilturer, så vi håper at hun vil sove på litt lengre også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ofte kjørt turer på fire timer med baby. I begynnelsen tok jeg han opp hver halvtime for å "strekke ryggen", men når baby er 3mnd så holder det med hver time mente fysioterapeut. Hvis lille sover skal hun få ligge i fred.

Det finnes et nett man kan feste over vognbagen i bilen. Det blir ikke anbefalt i forhold til trafikksikkerheten, men er nok bedre for babyen å ligge i. De selger slike nett der de selger vogner (vet at ikke alle gjør det, deriblant reflex, men noen forhandlere gjør det). Koster ca en tusenlapp. Jeg lånte selv et slikt hos en venninne da jeg fikk førstemann.

Ellers er det bare å bruke god tid, vær innstilt på å bruke lang tid, og ta med våtservietter =)

Lykke til!!!!

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for det :)

Vil ikke bruke et slikt nett hvis det ikke er anbefalt mht trafikksikkerhet! Da er det best å stoppe oftere for en strekk syns jeg, men som du sier så er det best å la henne få sove litt når hun først sover. Vi får ta en babymasasje halvveis, tar med olje og pledd så skal det bli riktig så koselig. Det blir litt av en oppakning med pus i bur i forsetet og mamma og jenta i baksetet, hele familien på tur :) Katten er heldigvis glad i å kjøre bil, vil ikke ha ham på pensjonat liksom..

Skrevet

Hehe. Katta vår spyr i bilen hvis vi ikke setter buret i bagasjerommet =)

Vi har hatt minstemann i stol hele tiden, har gått greit. Jeg har sittet bak med han og sunget osv. Nå er han syv mnd, og blitt mer urolig i bilen. Vi prøver å starte turen akkurat i sovetiden, da går det som regel bra. De sover heldigvis mye når de enda er så små som tre mnd =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...