Gå til innhold

Blir kvaml når jeg ligger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene blitt kvalm når jeg legger meg ned, ligger på siden, etter ca 30 min er det så ille at jeg må reise meg for ikke å spy. Blir bra nesten med en gang etter jeg har reist meg opp. Er 25+1. Noen som vet hva dette kan være? Er ikke så behagelig å sitte og sove om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

antageligvis magesyre som kommer litt opp i spiserøret.. jeg har for stor produksjon av magesyre i blandt, og da blir jeg kvalm når jeg har ligget på siden en stund. og når det er riktig ille, får jeg smerter og av og til "sviing" rett under ribbeina. ikke særlig behagelig nei...

Skrevet

Takk for svar:) Men jeg har ikke noe halsbrann eller noe sånn. Er ikke sikkert man må ha det. hva skal en gjøre da? sitte og sove i tre mnd eller? hehehe

Skrevet

Jeg merker og at jeg blir mer kvalm når jeg ligger. Merker det godt i helgene når jeg har fri fra jobb. Blir ofte noen timer lengre i horisontalen enn ellers i ukedagene og da kommer kvalmen. Ganske irriterende når en er supersliten i utgangspunktet. Men jeg har også konkludert med at det må være magesyre... Vanlig at lukkemuskulaturen i spiserøret er litt slappere enn vanlig pga hormonene i kroppen og da kan en bli kvalm.

Skrevet

har heller ikke halsbrann, så trenger ikke ha det :) har ikke så mye tips til hva du kan gjøre... jeg går på en kort kur med nexium da, som demper produksjonen av magesyre. er vel verken bevist eller motbevist at dette påvirker fosteret, men her overgår foredelen ulempene, så jeg klarer å fungere og slipper voldsomme smerter... men går jo an å prøve mer "sikre" ting som link og sånn som brukes mot halsbrann, går jo på samme ting og samme område så. :) ellers får du konferere med legen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...