klorin Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Mannen min får dekket 14 dager pappaperm med lønn fra jobben, men må de dagene tas sammenhengende eller kan de deles opp? Tenker da på at mannen min kan være hjemme 4 dager rett etter fødselen og to dager perm i 3 uker etter det igjen.
Knotten & lille persille Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Regner med du mener den permisjonen som er i forbindelse med fødselen? Denne permen er lovfestet, men det er opp til arb.plassen om den blir betalt. Min mann får ikke betalt og tar derfor ikke alle dagene han egentlig har krav på. Tror dette er noe han evt må ta opp med arbeidsplassen sin. Permisjonen kommer utenom fedrekvoten og skal ikke føres opp i søknad om permisjon.
nordafra Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Mange steder kan man diskutere m arbeidsgiver om å gjøre det slik du skisserer, iblant kan de også synes at det er smidigere med en arbeidstaker som kan være dels til stede. Jeg foreslår at mannen din tar det opp med dem. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå