Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen kan hjelpe meg med denne her...

Si at jeg har hatt ei 100% stilling med ~27000,- brutto/mnd i 5mnd + 1mnd "dagpenger under arbeidsløshet"

(som også i følge NAV er "likestilt med arbeid er perioder du har mottatt; ....dagpenger")

1) Hvordan beregnes dagpengene?

-opptjent feriepengegrunnlag i fjor = ~290.000kr

- året før = ~145.000kr

- og året før det igjen = 0kr (student med vanvittig snill sambo... )

2) Hvor mye foreldrepenger vil jeg kunne ha krav på i måneden?

3) Om jeg arbeidet i hele 6 av 10mnd: 100% stilling med ~27000,- brutto/mnd -Hvordan ville foreldrepengene bli beregnet da?

Fortsetter under...

1) og 2) akkurat hvordan nav beregner dagpengene dine kan jeg ikke svare på, men du vil uansett ha 5 mnd med full lønn som grunnlag + en mnd med dagpenger så om man regner ett snitt er det jo ikke så alt for mye du "går ned" i lønn i foreldrepermisjonen..

3) Om du er i full jobb og har fast lønn på 27000 er det denne de går ut i fra når de beregner foreldrepengene. Du vil få 80 eller 100% av dette avhengig av hvilken dekning du velger (54 uker eller 44 uker)

Takk for svar lille M +st.hans gutten :)

Jo, jeg har kommet frem til at jeg skal klare meg ganske greit i situasjonen i allefall! Det eneste som er kjedelig om jeg ikke får videre forlengelse er at jeg ikke får spart inn til feriepenger året etter, og selvfølgelig at man ikke har noe å gå tilbake til om det ikke har kommet nye lønnsmidler..

For knappt en time siden kom derimot sjefen innom på besøk og lurte på hvordan jeg lå ann med kontrakt -for han har begynt å titte på lønnsmidlene fremover... Sa jeg trengte ikke å bekymre meg, men bare planlegge sommerferien som jeg ville! :) Hohooo! Det skal bli spennende å se om han holder fast på det han sa nå når han etterhvert får vite at jeg er gravid....

Jeg har notert stikkord fra samtalen i ukes-protokollen min i alle tilfeller, så om jeg finner grunnlag til å gå til sak i ettertid (selv om jeg vet at jeg ikke stiller veldig sterkt med en midlertidig kontrakt) har jeg noe å peke tilbake på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...