Gå til innhold

Vi fikk en gutt! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 11 dager på overtid ble fødselen satt igang fredag 13. 03. Jeg skulle egentlig på overtidsvurdering mandagen etter, men fikk komme fredag pga stor pågang på fødeavdelingen den mandagen. Etter kontroll og stripping fikk jeg en modningspille i 11-tida. Deretter dro jeg hjem for å vente på rier. Jeg kjente ingenting og gikk en lang tur på ca 1 time for å prøve å få fortgang i sakene. Ble bare sliten..... :)

Dro tilbake til sykehuset kl. 17.00 for ny modningspille, men det ble ikke nødvendig. Var faktisk helt moden med 3 cm åpning uten å ha kjent en eneste ri! Jeg ble undersøkt av lege som prøvde å ta vannet. Han fikk hull på fosterhinna, men det var ikke noe særlig vann igjen. Da jordmor skulle hente utstyr til drypp for å få sving på riene, begynte de plutselig av seg selv.

Fikk rier kl. 18.30. De var intense fra begynnelsen av. Fikk lystgass ca kl. 20. Pappa måtte en tur på toalettet ca. 20. 30. Akkurat da bestemte babyen seg for å komme ut. Jeg var alene på fødestua og fikk litt panikk. Klarte å ringe på jordmor og rive av meg buksa. Da jordmor kom inn sa hun at hodet var halvveis ute. Pappa kom inn igjen akkurat tidsnok til å se at lillegutt ble født. :) Han kom ut akkurat kl 21.00.

Etter å ha gått mange dager over termin og ventet, så kom han fort når han endelig skulle ut. Fredag 13. er herved blitt lykkedag her i huset!! :) Nå går dagene i ett med spising, soving og babystell. To stolte storesøstre er ivrige medhjelpere og veldig stolte av lillebroren sin. Da var det bare å bestemme seg for navn...... :)

Lykke til med fødsler og barseltid, alle sammen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse gratulerer med gutten:)

Skrevet

Gratulerer! Høres ut som en fin fødsel :)

Skrevet

Wow, hørtes ut som en drømmefødsel når den først kom! Gratulerer med gutten :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten.

Lå og pustet oss igjennom riene sammen vi da:)

Jeg ble også satt i gang fredag 13.

Lykke til med navnevalg.

Skrevet

Gratulerer så masse...høres ut som en fin fødsel :)

Gleder meg masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...