Gå til innhold

Har du barn med Kiss??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle meg om dine erfaringer både med symptomer og bahandling. (hvor mange/lenge behandles de?. Har hatt mistanke en stund, men når vi var hios barnelege etter ul av hofter nevnte jeg dette, Hun nektet tvert med en gang, så jeg slo meg til ro. Men i dag var vi på helsestasjon, og hs var helt klar på at hun hadde sterk mistanke pga flatt skjevt bakhode, bananform når han ligger og litt skjev i ansiktet... :( Skal til behandling på fredag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg har en gutt med kiss. riktignok en mild form, han har "bare" stiv nakke. det er det øverste leddet i nakken som er stivt. han ville ikke ammes, og det var slik i flere måneder, før jeg bestemte meg å prøve manuellterapeut. jeg regner med det er det dere også skal prøve? han hadde litt skjevt bakhode, og lå i bananform på ammeputa. etter behandling har det gått mye bedre med ammingen, og vi har en blidere baby :) vi har vært på to behandlinger, og skal på en til om et par uker. lykke til!

og du,jeg hadde blitt overrasket om ikke barnet ditt har kiss. det hørtes veldig ut som det. og det blir garantert bedre etter behandling :) lykke til!

Skrevet

Min hadde samme symptomer som din, flatt bakhode med "avrevet hår", bananform, tilbakestrekk, skjev i hodet...:( Du kan kikke litt på www.kiss-kidd.no. Min hadde full pakke, låninger/kiss i nakke, brystrygg og bekken:(

Ble ikke konstatert før han var 5mnd, etter at jeg hadde hatt mistanke hele tiden. Fysioterapeut på helsestasjonen nektet for at han hadde det. Til slutt ringte jeg ute imhof og da kom han under riktig behandling hos manuell terapeut og ble bra med 2 behandlinger:)) Skjevheten rettet seg helt opp, og de blir bra!

Hvor skal du til behandling? Vi gikk hos manuell terapeut og oppfølgning hos barnefysioterapeut (ute imhof). Kiss er ikke særlig anerkjent som diagnose i norge, så at legen nektet kan jeg godt tenke meg. I tyskland og flere andre land sjekkes alle nyfødte rutinemessig for kiss.

Lykke til m behandling!

Skrevet

Hei og takk for svar begge to. Han kom i seteleie i tillegg da. Vi skal til kiropraktor som har spesialisert seg på kiss. Ringte de i stad og skal dit allerede fredag. Håper ikke dette er noe alvorlig grad, og at det ikke skal masse behandling til. Stakkar lten, fikk astmadiagnose for bare 3 uker siden også:(

Skrevet

Hei. Jeg lurer på noe til dere som har hatt behandling for kiss. I dag var jeg hos kiropraktor med jenta mi på 2 mnd. Han fant to låsninger i ryggen og en i nakken, og disse løste han opp lett. Hvor fort er det vanlig å se bedring? Han sa at dette ikke nødvendigvis var kiss, men det er jo innen samme kategori sikkert.

Skrevet

Jeg så bedring allerede samme dag, men så gikk det litt tilbake til neste kontroll. Vi var hos manuellterapeut. De bruker å si at det er en responstid på 4 uker etter hver behandling, så hvis han har fått løst på låsningene skal du se bedring innen 4 uker.

Skrevet

Vi gikk hos manuellterapeut pga stiv nakke/muskulatur hos sønnen min og at han lå skjevt. Ble henvist til fysioterapeut av helsesøster som igjen henviste oss til manuellterapeut. Hadde lest om Kiss her inne så spurte m.tera. om det var det, men hun likte ikke/ ville ikke bruke den diagnosen(vet ikke hvorfor =).

Etter 4-5 behandlinger ved 6 mnd.-alder var han helt fin igjen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...