Gå til innhold

penicilin.... Kan man ta det om man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått bihulebetendelse IGJEN..... lurer på om ej kan ta penisilin da... vet ikke om jeg er gravid... men er 4 dager over ikm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes flere typer man kan ta som gravid. Men akkurat ved bihulebetennelse ville jeg heller prøvd med paracet. I de fleste tilfeller blir man like raskt frisk med som uten penicillin. Men ubehagelig er det jo uansett, så å lindre med paracet kan jo være greit.

Skrevet

Ja mange typer man kan ta selv om man er gravid.. Men ofte så anbefales det ikke penicilin mot bihulebetennelse da.. Legen din vet jo hvem type du eventuelt skal ha..

Skrevet

Har noen tabeletter liggenede som heter apocilin... som jeg fikk forge gang.... kan man ta de da?

Skrevet

Ja det er en av tablettene som jeg har fått skrevet ut ihvertfall.. men jeg ville ikke tatt det var jeg deg.. Av flere grunner.. At om man tar en liten kur med penicillin så vil man tilslutt kanskje ikke få virkning av en kur senere.. En kur skal tas i sin helhet.. Det er ikke alltid nødvendig med penicilin mot bihulebetennelse.. I de fleste tilfeller så anbefaler de det ikke lenger..

For det tredje hvis du tror du er gravid vil legen være enda mere restriktiv iforhold til medisinering.. Men om du bare er 4 dager over så vil jo ikke barnet nære på deg enda uansett om jeg ikke tar helt feil..

Men hvorfor tar du ikke bare en grav. test da først?? Om det ikke er sånn at du vil til legen men bihulene?? Eller drar til legen og får en ordentlig kur mot betennelsen hvis du mener det er behov?

Skrevet

Tok en test på mandag, men den var negativ. tenkte å vente til i morgen eller noe sånt... må vel bruke morgen urin eller? Er vel egentlig redd for at den skal vere negativ... defor har jeg ikke tatt noen i dag... men absolutt ingen tegn på at tanten kommer med det første... fikk ikke utslag på eltesten denne gangen her så muli det er derfor tante rød er forsinket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...