Gå til innhold

ang skatteklasse 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt forvirra med hele dette skatteklasseinndelingssystemet... kan noen forklare det litt enkelt for meg?

Min situasjon er at jeg sansynligvis ikke vil få meg jobb etter endt permisjon i sommer, da det jo er nedskjæringer over alt.. :( Så da ender jeg vel på dagpenger da og tror jeg vil få utbetalt ca 11000 i måneden(hvis det er 64% av inntekten din?)

Jeg søker selvfølgelig på alt som kan være aktuelt, men jeg bor i en liten by, og på bare en enkelt stilling var det over 200 søkere, så selv med 4 årig allmennlærerutdanning så havner jeg laaaangt nedi på listene desverre! :(

Så...da lurer jeg da...kan gubben få skatteklasse 2 da? inntekten blir jo ikke som den har vært? Kan jeg ha ungene hjemme og få kontanstøtte for 2 små i tillegg eller MÅ jeg ha dem i barnehage i TILFELLE jeg skulle få jobb? For om jeg må det så går det jo 4500 ut i barnehage mens jeg sitter på rævva hjemme.....?

vær så snill og gi meg konkret og ENKEL info om dette. :) jeg har drevet og prøvd å søkt litt men blir jo ikke noe klokere jo....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...