Gå til innhold

dere som fryser morsmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har dere melken i?

og hvordan tiner og varmer dere den etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt poser å ha den i. Har Dr. Browns pumpe og posene kan festes rett på pumpen. Men det finnes vel plast/engangsbeger man kan bruke også.

Har ikke tint noe melk enda, men man skal vel tine i kjøleskap, eller i kaldt vann.

Ang varming skal den vel varmes i vann som er 40 grader. I varmere vann hvis man rister/beveger flasken hele tiden.

Du kan lese mer om dette på www.ammehjelpen.no

Skrevet

jeg bruker Avent sine frysekopper. de er veldig gode, de er ml-mål på koppen. da vet du akkurat hvor mye som er oppi. de har lokk, så det går fint an å fryse mm oppå der igjen. jeg tiner melka ved å sette den i kjøleskapet over natta. det er den sikreste måten å tine den på. da er den holdbar lengst mulig også, i 24 timer etter den er tatt opp. jeg varmer morsmelken i vannbad som er litt varmere enn lunkent. den må ikke varmes i mikro, da den ikke skal bli varmere enn 40 grader. (visstnok ødelegger høyere temperaturer noen av morsmelkas egenskaper.)

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29 kan du lese om hvordan du håndterer morsmelk på en mest mulig hygienisk måte.

Skrevet

Jeg har brukt isbitposer. Funker kjempe greit. Da tar man bare ut antall morsmelk terninger etter hva det skal brukes til. Skal man feks ha det i barnegrøten, så trenger man ikke så mye som ved et helt melkemåltid. Enkelt og billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...