Nummer tre <3 Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 hva har dere melken i? og hvordan tiner og varmer dere den etterpå?
Babyønske �� Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har kjøpt poser å ha den i. Har Dr. Browns pumpe og posene kan festes rett på pumpen. Men det finnes vel plast/engangsbeger man kan bruke også. Har ikke tint noe melk enda, men man skal vel tine i kjøleskap, eller i kaldt vann. Ang varming skal den vel varmes i vann som er 40 grader. I varmere vann hvis man rister/beveger flasken hele tiden. Du kan lese mer om dette på www.ammehjelpen.no
mamarama og lille banan Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 jeg bruker Avent sine frysekopper. de er veldig gode, de er ml-mål på koppen. da vet du akkurat hvor mye som er oppi. de har lokk, så det går fint an å fryse mm oppå der igjen. jeg tiner melka ved å sette den i kjøleskapet over natta. det er den sikreste måten å tine den på. da er den holdbar lengst mulig også, i 24 timer etter den er tatt opp. jeg varmer morsmelken i vannbad som er litt varmere enn lunkent. den må ikke varmes i mikro, da den ikke skal bli varmere enn 40 grader. (visstnok ødelegger høyere temperaturer noen av morsmelkas egenskaper.) på http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29 kan du lese om hvordan du håndterer morsmelk på en mest mulig hygienisk måte.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har brukt isbitposer. Funker kjempe greit. Da tar man bare ut antall morsmelk terninger etter hva det skal brukes til. Skal man feks ha det i barnegrøten, så trenger man ikke så mye som ved et helt melkemåltid. Enkelt og billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå