Gå til innhold

Forbaska ufin jordmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grr.. VRÆL Var på kontroll på sykehuset i går pga svangerskapsdiabetes, hyperemesis og vekstavvik. Har konsultasjon med jordmor hver gang og har hatt ei fantastisk jordmor som vet hva som rører seg i et gravidhode.. I går fikk jeg ei annen ei og jeg skal ha planlagt keisersnitt i uke 37 i følge ul termin, så sier jordmor ja du tar lettvintløsningen du da og ser surt på meg! Jeg følte meg som den taperen som i det hele tatt vurderer å ta keisersnitt! Legene på sykehuset anbelfalte meg keisersnitt fordi jeg ble satt i gang med forrige mann som endte i keisersnitt og livmoren min responderer ikke skikkelig på drypp så selv om de setter meg i gang vil det mest sannsynlig ende i keisersnitt uansett og da synes jeg i grunn det er dumt å bruke to døgn på igangsetting som sliter meg helt ut og at det mest sannsynlig blir keisesnitt uansett! Men i dag er jeg bare lei meg og ganske sinna egentlig! Tror jordmoren har innovervendte antenner, hun sa også at så fint du går ned i vekt! Det er jo en gratis slankekur! Jeg har hyperemesis og sliter veldig med å få i meg mat, og det at jeg spyr i tillegg gjør ikke saken bedre. Selvfølgelig er jeg superhormonell og nærtagende, men jeg synes hun dama har gått litt over streken! Hva synes dere jenter? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bare ikke an å oppføre seg på den måten som den jordmora gjorde.

Rett og slett uforskammet og respektløs spør du meg!!!

Jeg håper du svarte henne, det hadde virkelig jeg gjort!

Er det noe man ikke trenger så er det sure og gretne mennesker rundt seg. Hun burde heller ha holdt kjeft.

Håper du ikke tok deg for nær av det, bare la det gå inn det ene øret og fort ut att det andre.

Ha en strålende dag!!

Skrevet

Jeg har også hatt en kjiip opplevelse med en jordmor på sykehuset idag... Trodde liksom at jordmødre skulle være litt gode og tenke på den gravides psykiske helse i tillegg til den fysiske helsen, men det er visst ikke noe alle praktiserer!

Uff, skjønner godt hvordan du har det! Jeg har termin idag og er helt utafor nå, det kan jo umulig være noe bra for babyen i magen...

Skrevet

Hun trenger en samtale med sjefen sin om hvordan man snakker til gravide kvinner.

Send inn en klage på henne.

Skrevet

DRITTKJÆRRING!

Æsj, sånne folk liker vi ikke! Skjønner ikke hvorfor de av alle mennesker ikke skjønner at de må tenke før de snakker. De burde jo ha erfaring med gravidhormoner.

Jeg fikk ei jordmor engang og som fikk meg til å se svart og alle andre farger i skalaen.

-Har du lagt på deg mye?

*Nei, 4 kilo (uke 28)

-4 kilo?? Men da må du ha hatt noen kilo for mye fra starten da!

Dette sa hun mens hun målte meg opp og ned lissom.

Fy faen, ble helt paff jeg. Etterpå hadde jeg mest lyst å gå tilbake å slå henne litt. :-P

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble sinna! Unødvendige komentarer og ikke minst uprofft!

Har selv slitt med hypermesis hele svangerskapet, er i uke 32nå. Gått ned en del, og får hele tiden komentarer på at jeg ikke er så stor. Er 173 så det synes at jeg ikke har mye fett på kroppen lenger. Husker når jeg lå på KK i november og leste blader.. slanking, slankin og atter slanking i bladene.. og der lå jeg å ønsket mer enn alt å gå OPP i vekt! Kjempe frustrerende! Jeg har kommet opp i vekten som jeg begynte på, og jordmor jubler på hver kontroll når vekten viser et par kg mer.

Tror jeg kunne ha slått ned en person om jeg fikk det slengt i trynet på den måten som deg.

Lettvindt vei? Heh, man kan vel ikke akkurat sprade inn å si "jeg vil ha keisersnitt" uten videre, var jordmoren så blåst at hun ikke skjønte det var en god grunn for ks?

Håper ikke du møter denne dama igjen!

Skrevet

Helt enig! Jeg har gått ned 13 kg og har ikke lagt på meg noe.. takk for støttende ord! Tror jeg skal ta det opp om jeg treffer hun supre jordmoren som heter Alice når jeg skal til kontroll om en uke, håper jeg slipper å se hun grusomme dama igjen!

Skrevet

Dette er jo helt hårreisende !! Hun burde få en klage på seg, og forhåpentligvis da en reprimande... Lettvint løsning liksom ? Det er jo faktisk ikke nødvendigvis lettvint med keisersnitt da - det går jo minst like hardt utover kroppen det, men på en annen måte enn vaginal fødsel. For ei drittkjerring...!! Jeg syns du skulle sende inn en formell klage på henne, jeg. Slike folk burde få beskjed om at den slags oppførsel er totalt uakseptabel...

Prøv så godt du kan å ikke la dette gå innpå deg - det er HENNE det er noe feil med !!

Kan jeg få lov til å spørre hvilket sykehus damen jobber ved ? (med tanke på om hun jobber på det sykehuset jeg selv skal på...)

Skrevet

Jeg har også vært til en drittkjerring av en jordmor. Jeg gråt etter timen. har aldri følt meg så dårlig som etter det besøket. Jeg har nå avbestilt neste time og forholder meg kun til lege... off det er så fælt, jeg vet akkuratt hvordan det er!!

Skrevet

Ikke tilfeldigvis ei jordmor i Tromsø som noen av dere ikke er fornøyde med?? Jeg hadde ei og kan godt si navn, for den dama ønsker jeg ingen skal få! Men da ønsker jeg å være anonym... får ikke til å blir det på dette innlegget, men kan legge ut en annen plass. Jeg hadde henne under første fødsel og ei mer frekk kjerring har eg ikkje vært borti! Klaget når vi for, og forsto det slik at jeg var ikke alene. Men skjer det noe med slike, NEI!

Man har RETT til å bytte jordmor dersom man ikke er fornøyd. Det har jeg fått opplyst nå denne gangen. Så til alle, BYTT dersom dere ikke er fornøyde.. Ikke finn dere i det, skriv skriftlig klage og be om ny jordmor!

Skrevet

Jeg husker ikke navnet hennes, men det er Ahus det er snakk om på fødepoliklinikken. Takk for støttende ord!

Skrevet

uff da, der skal jeg føde

Skrevet

Får håpe vi slipper å treffe på henne da..

Skrevet

Huff sier bare jeg. Skjønner ikke hvorfor slike mennesker jobber i helsevesenet i det hele tatt.

Har hatt en fantastisk jordmor selv helt til nå når vi flyttet og jeg måtte bytte. Har fått en snerpete bitch til jordmor. Skal påkontroll igjen i april og kommer til å ha med meg søsteren min...Orker ikke å gå der aleine.

Har og hyperemesis, men er heldigvis mye bedre denne gangen. Har faktisk tatt igjen vekten jeg hadde før graviditeten!!

Lykke til da! Håper du får hun greie neste gang.

Skrevet

Kan jeg spørre hvilket sykehus dette var på?

Jeg håper jeg ikke treffer på henne...orker ikke sånne kommentarer når jeg skal på sykehuset for å føde!

Skrevet

Snikleser litt her inne jeg, hører til 1.trimester.

Den jordmora hørtes ikke noe koslig ut!! Går bare ikke an å oppføre seg sånn.

Leser at flere av dere gruer dere til hvilken jordmor dere får til fødselen. Det tenkte jeg mye på forrige gang, da skulle jeg føde på ahus, man hører jo alltids noen skrekkhistorier om fæle jormødre.

Nå har jeg valgt å føde på Føderiket i Oslo, hvor jeg skal gå til alle kontroller, og blir kjent med de 8 jormødrene som jobber der, slik at jeg har møtt de før jeg skal føde.- Det syns jeg er helt supert !!

Skrevet

Fødepol på AHUS. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...