Gå til innhold

Flere som har og har hatt problem med samleie??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg og min samboer ble kjærester har jeg vært plager med rifter og sår under samleie.. Han er nok litt for godt utrystet og jeg litt for trang.. luksusproblem sier min venninne, men det er ikke noe luksus, det er et skikkelig problem.. Da jeg fikk barn for ca to år siden, så håpet jeg på å bli skikkelig videt ut.. Men siden min gutt var prematur, så klippet de for å avlaste for hodet... Så jeg ble sydd med mange sting, både utvendig og innvendig.. Dette har når ført til at jeg knapt kan gjennomføre et samleie.. Jeg kan gjennomføre det, men ikke uten rifter å sår.. (ja, jeg har prøvd masse glidemiddel og remedier..)

 

Har vært til lege og gynekolog, som mener jeg er vid nok, siden de fikk inn to fingrer og kunne sprike.. Men min samboers utstyr er langt tjukkere en to fingrer..

 

At jeg er gravid igjen er et under.. For kan telle på en hand hvor mange ganger vi har hatt samleie siste året.. Alså penetrering.. Å under unnfangelsen var det eneste gangen uten kondom.. Så det er faktisk første cellene som var der siden vi laget forige barn.. hehe.. Så det måtte virkelig være en mening med det.. =o)

 

Noen andre som har vært plaget, som har fått hjelp??

 

jeg krysser fingrene på at jeg værken rivner eller blir klippet, men blir kraftig utvidet under fødselen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd tøyeøvelser, da? Vet en del er blitt anbefalt å tøye jevnlig, feks med litt olje, for å kunne bli litt videre. Neppe noen vits før du føder, da ting sikkert vil forandre seg noe etter fødselen. Men kanskje en ide senere?

 

Forstår at det ikke er noe luksusproblem for deg. Men vi kunne gjerne møttes på halvveien ;-) Samboeren min er mer sparsomt utstyrt, så for oss er problemet motsatt. Men nå når jeg er gravid, er jeg hoven nedentil, så funker faktisk bedre nå.. Bare frykter hvordan det skal bli etter fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...

 

Ja, det er nok ikke greit den veien heller.. Har ikke prøvd tøyøvelder, men det kan vi jo prøve.. Problemet har nok sett seg litt psykisk også.. av dårlig samvittighet har jeg har gjennomført så mange smertefulle samleier de siste årene, at det nok har sett seg litt i hodet og jeg spenner meg, selv om jeg prøver å slappe av.. Så det har stoppet opp helt, og akkurat nå elsker jeg alt på min samboer, unntatt det han har mellom beina.. Blir faktisk nesten kvalm av å tenke på å ha den oppi.. Så det har kommet ganske langt..

 

Jeg går til akupunktør nå for bekkenløsning.. Jeg nemte for henne dette problemet mitt, å hun sier at hun kan prøve å hjelpe meg med akupunktur etter fødselen.. Å sette nåler direkte i arrvevet der nede.. Ikke akkurat noen foretrukken behandlingsmetode, men jeg er villig til å prøve det meste.. For nå har samboeren min vært veldig tolmodig, å jeg vil gjerne beholde han.. Dette kan absolutt ødelegge for forholdet..

 

Har også vurdert om sexolog kunne ha hjulpe.. Jeg vil i vertfall ikke gi oss opp.. Å skal alt jeg kan.. Men utsetter ofte å ta kontakt, for det er jo ikke det kjekkeste å ta opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg vil ikke si at jeg har helt det samme problemet som deg for du gir helt andre grunner for problemet, men det minner veldig om de samme problemene som jeg hadde før jeg ble gravid og i begynnelsen av svangerskapet. Under svangerskapet så ble det et større problem pga økt blod mengde i underlivet og derfor jeg jeg nødt til å forlange å få hjelp.

Mine problemer kom rett og slett av at etter behandlingen av en sopp infeksjon har jeg blitt veldig tørr i underlivet noe man ikke merker for man er jo fuktig på overflaten og det er i det daglig, men ved samleie så ble ikke den " vanlig smørningen" god nok fordi tørhets problemet ikke ligger i overfalten men dypere, ergo fikk jeg masse rifter og sår. Jeg har vært plaget med dette de siste 6 årene og vært hos mange leger til jeg traff en som gav meg kortison(veldig sterk, hør med lege), som jeg brukte på dagtid hver dag i en uke og kanskje 1 gang annenhver mnd i etterkant. har ikke vært plaget siden og har fått et helt nytt sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt hva det heter, men det finnes en lidelse som gjør at man spenner seg sånn at man ikke kan gjennomføre samleie

 

heter et eller annet-vaginose, tror jeg,

og da er ikke problemet at skjeden nødvendigvis ER for trang, men at musklene spennes

 

vet nok ikke så mye om det, har bare hørt litt om det...

det sitter i psyken, men det behøver ikke å bety at man ikke VIL, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vært inne på tanken om det kan være det.. For dette har blitt til noe psykisk så vel som fysisk..

 

Men gynekologen mente det ikke var det, siden han fint kunne sprike med to fingrer.. Men som jeg sa til han, min samboers penis er betydelig mye tykkere en to fingrer som spriker..

 

Jeg satser på å bli videt bra ut denne fødselen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...