Gå til innhold

Nå ble jeg usikker..Ang permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får to tette. Skal begynne igjen i jobb i slutten av mnd. Går ut i ny permisjon i slutten av august. Vet at de pengene jeg har fått nå regnes med. (6 av de 10 siste mnd) Men hvis jeg da skulle bli sykmeldt i mellomtiden da får jeg ingen penger? Eller? Noen som vet eller har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare, sykepenger gjelder som opptjening til foreldrepenger så du får foreldrepenger uansett enten du går ut i jobb eller blir sykemeldt.

Skrevet

Var legen min som var usikker på dette.... Jeg ble rent nervøs. Hadde bekkenplager sist å ble sykmeldt tidlig. Jobber på ett sted med masse gåing og tunge løft. Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet! =)

Skrevet

Hei! Ville ringt NAV og hørt jeg. Har hørt et eller annet om vi som går sykemeldte store deler av svangerskapet før vi går ut i permisjon. Tror de trekker det fra det året man har lov til å gå sm uten å gå ned i 67% lønn. Man må nemlig jobbe 6 mnd sammenhengende for å opparbeide seg rett til et nytt sm år.

Skrevet

Oki. Men d har jeg på en måte gjort allerede da? Fødte i april i fjor. Gikk ut i perm i mars å var sykmeldt fra desember ca. Svangerskapspermisjon regnes jo som jobb.

Huff helt blank på dette jeg. Bør vel ringe NAV ja.

Skrevet

Som det allerede er skrevet her, så telles sykepenger som lønn, så du trenger ikke bekymre deg for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...