Mamma-til-3-jenter Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Er 13+0 i dag, og er fortsatt like elendig som jeg har vært fra uke 6... Heldigvis spyr jeg ikke, men er kvalm, svimmel, og blir sliten av ingenting!! Har vært sykmeldt lenge nå syns jeg, har lyst på jobb igjen egentlig, men det greier jeg bare ikke..... Syns liksom jeg leser overalt at når man kommer over i 2. trimester, da er det verste over. Men her er det akkurat som det var i 1. trim...
Johan Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Formen er varierende, men er fryktelig mye dårlig. Spyr hver morgen, og kvalmen har tatt seg opp igjen, så nå er jeg mer kvalm utover dagen igjen... Trøtt og sliten, hormonell og egentlig litt lei... Er 16+5 i dag
Icerus Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Er kommet til uke 22, og er fremdeles kvalm og sliten. Sliter med litt forskjellige saker og ting. Men håper fremdeles på bedring. Kvalmen har avtatt litt i kraft, men er der like frem.,
SoSpennt Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 ja! Er i uke 17, har hatt hypermesis, men heldigvis har det verste avtatt nå! er utrolig sliten å lei!
Kazaya er fødeklar Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Jeg ble kvitt kvalmen i uke 15-16. Er fortsatt litt kvalm om morgnen til jeg får spist, men det er overkommelig når jeg slipper resten av dagen. Kjenner energien er økende nå, den har jeg ventet på leeeeenge! Endelig! Får håpe du føler deg bedre snart. Slitsomt å være kvalm. Jeg trodde også alt skulle bli bedre med en gang jeg gikk over i 2 trim, men det tok litt lengre tid. Du skal se du føler deg bedre dag for dag snart! ( Jeg er i uke 22 nå.)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Mange sier at man ofte blir bedre rundt uke 14, men det er jo ikke alle dette stemmer på. Jeg spydde hver dag fra uke 6 til kvalmen plutselig forsvant en dag i uke 22 eller var det 23. Deilig å endelig bli bedre og faktisk ha energi nok til å jobbe og være sosial igjen. Ikke bare ligge på sofaen og være kvalm eller sitte foran doet og spy
mirre78 Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Hei.. Jeg er 14+3 og fortsatt kvalm/kaster opp... Har hatt noen dager som har vært dårlige frem til 15-17 tiden i det siste, og så vært bra frem til natta.. Det har vært litt deilig. Så krysser fingrene og håper at det skal gi seg snart :-) Merker oxo at jeg fortsatt har lite overskudd og er mye trøtt. Men bare kvalme/oppkast tar slutt er det i seg selv grunn til å juble... Vil oxo gjerne tilbake i jobb igjen,,,,
Mamma-til-3-jenter Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2009 Nesten godt å høre at jeg ikke er alene..... Er så utrolig lei, blir jo ikke akkurat i godt humør av å ligge her heller....
trine->mai07 og juni09 Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Ikke for å drepe gleden... Men jeg er 26+6 og kaster fortsatt opp innimellom og er kvalm enkelte ganger enda... Sånn har det vært helt siden graviditetstesten slo ut, var innlagt i uke 10 og fikk ganske raskt diagnosen hyperemisis. Håper det bedrer seg for deg ganske raskt
Kari Trestakk Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Jeg er 15+0 i dag og fortsatt kvalm. Hadde regnet med at det ville være over nå, men neida. Riktignok kaster jeg ikke opp lenger, men er fremdeles kvalm store deler av dagen. Jeg sliter veldig med ekstrem spyttproduksjon når jeg er kvalm, og det er til å bi gal av. Har vært sykmeldt i to måneder nå, så jeg begynner mildt sagt å bli drittlei av dette her.
gutt og jente og ei i hjerte Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 JA! Har vært kvalm helt frem til uke 16 er nå 19. Men det er ikke det værste, jeg er så sliten!!! Heilt utmatta!! Har absolutt ingen energi og det har jeg ikke hatt siden uke 5. Var sykemeldt frem til uke 12, men kjenner at jeg ikke klarer så mye lenger i 100% (jeg jobber turnus). Sover to timer hver dag etter jeg kommer hjem fra jobb og ligger på sofaen på kvelden. Ikke så greit når jeg har en liten tass på 3,5 år. Håper bare på mer energi! Er drit lei!
rosa76 Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Jeg er uke 16+5 og har vært konstant kvalm siden starten. Brekker meg og har helt aversjon mot mat! Har jeg føst lyst på noe så kaster jeg det opp igjen. Har levd på knekkebrød i tre mnd..ett tygg nå og da...prøver å ha mye pålegg på så jeg får i meg næring. Har vært innlagt på sykehus og fått diagnosen hyperemesiss. Da var jeg helt uttørka-hadde ikke tissa på to dager og holdt ikke på verken vått eller tørt. Og for en hodepine!!!! Går på phenergan nå og det hjelper litt, men jeg kaster fremdeles opp 2/3 av det jeg får i meg så jeg skjønner egentlig ikke at jeg holdermeg på veina..har to barn fra før og de krever litt...blitt 100 prosent sykmeldt igjen nå etter å ha jobbet50% frem til forrige uke. Dett er jo helt pyton..ser for meg våren og sommeren -som skulle være så herlig- bli ødelagt av at jeg er så dårlig. Nei og nei..det var vel dagens selvsentrerte klaging..Håper det gir seg snart hos oss ALLE!!! god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå