Gå til innhold

Feilutbetalinger fra Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk overgangsstønad i slutten av 2006. Jeg hadde samtidig attføringspenger i 5 mnd. Jeg var usikker på om jeg da skulle ha full overgangsstønad og ringte NAV og spurte. Gav de summer , skatt og alt sammen. De mente jeg hadde rett på begge deler. Jeg ringte de 4 ganger (som Nav selv har registrert), for å spørre og forsikre meg om at dette var rett. Nå, 2 år etterpå, har de bestemt seg for å kreve inn pengene, for det var IKKE riktig at jeg skulle ha full OS. I brevet står det at de IKKE anser at jeg har brutt opplysningsplikten, men NAV har utbetalt feil og jeg skal betale tilbake pengene. For det står i deres regelverk at det har de hjemmel til.......

Jeg kan bare ikke fatte det jeg? Konkulsjonen må jo bli at penger fra NAV setter vi inn på konto og bruker de maaaaange år etterpå i tilfelle de skal være feilutbetalt. (for pengene går jo liksom ikke med til mat og lån og strøm? Det er jo for en grunn man får OS) Hvilke rettigheter har jeg?? I følge Nav, ingen!! Så pass dere jenter, og sjekk MER enn 4 ganger!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg står oppi dette nå, fått 10000 for mye, men de aner ikke hvordan jeg har fått det...... Så her blir de satt inn på annen konto, har ikke nerver til å bruke av de. Kjipt at vi skal bli straffet for feil nav gjør, vi har ingenting å si på det dessverre..... :( Håper bare jeg får høre noe fra dem om saken min snart jeg, så slipper jeg å sitte med hjertet i halsen...

Skrevet

sitter oppi det selv, har fått 3overgangstønader for mye å nav betaler halve av den ene selv siden de tar det på sin egen kappe for at de stoppet for sent.. men problemet er jo at jeg ringte flere ganger hver mnd når jeg hadde fått å sa jeg hadde flyttet sammen med bf å slikt å spurte om jeg skulle ha de.. å hver jævela gang sa de at det var helt rett.. jeg har hørt om folk som har fått i 3mnd etter så jeg tenkte jaja da får jeg vel det.. men alikervell ringte jeg hver mnd.. å nå mange mange mange mnd etter så må jeg da betale alt dette tilbake.. noe vi ikke har anledning til.. jeg har klaget men siden de ikke kan dokumeneter hva som er blitt sagt i telefon samtalene vil de ikke ta noe på seg selv.. jeg skal klage igjen å håper hvertfall att de tar litt mer på sin kappe.. så får vi bare se.. vi må nok sikkert ta opp lån for å betale tilbake siden bf er student å jeg har dårlig betalt jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...