Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 jeg nærmer meg fødsel og driver og forbereder litt... Har vært rundt i butikker på jakt etter store nattbind, men finner egentlig ingenting som er så veldig stort... Har aldri pleid å bruke bind før jeg... bare ob... så... kjøper jeg bare det største jeg finner i butikken eller må jeg kjøpe på apoteket... evt. en annen type bind?.. tena.. eller?... noen som vet?...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Spør du på sykehuset, så får du kanskje ta med et par store bind, vet det er noen som har fått beskjed om at de kan ta et par til de første dagene hjemme. Er sikkert ikke vanlig praksis alle steder, men. Ellers holder det kanskje med de største bindene du finner i butikken, men du må bytte de ofte, for du blør ganske mye den første tida. Er jo litt individuelt, så du må nesten bare se det an, men du må regne med å blø en del, så du gjør lurt i å forberede deg på tida etter. Jeg gjorde ikke det, tenkte ikke over at man kom til å blø så mye og så lenge! Du kan jo spørre på apoteket, de vet helt sikkert. Kan være lurt å kjøpe slike engangs tisselaken å ha i senga på natta, så slipper du være redd for å blø ut madrassen!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jeg brukte Libresse Maxi nattbind, etterhvert vanlig Libresse Maxi. Disse fungerte kjempefint for meg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Det er jo mest de første 1-2 dagene hvor det blør mye-da får du jo bind på sykhuset- kan vel nesten kalles bleie:-), deretter har det holdt med nattbind fra Libress- flere venninner som har gjort det samme.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Takk for svar-).. jeg gruer så for den ekle renselsen altså.. gruer meg nesten mer til det enn til fødselen :-/.. he he..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Ikke gru deg, jeg dusjet 2 ganger daglig de første 4 ukene- synes det lett kunne komme litt ekkel lukt, men disse ukene går fort og i ettertid tenker man nesten ikke over det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 jeg brukte tena bind jeg, libresse og always er så glatte på overflaten og jeg syntes det ble veldig ubehagelig mot det såre underlivet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 jeg så at noen nevnte tisselaken, det kan være kjekt uansett med tanke på melkelekkasjer også, kjedelig å ødelegge madrassen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Tok med meg noen store bind fra s.huset som jeg hadde de første nettene hjemme. Spurte ikke om å ta dem, de lå jo på badet på rommet mitt, så jeg bare putta de i bagen:) Ellers brukte jeg nattbindene fra Libresse, fungerte bra de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå