Gå til innhold

erfaringer med dagmamma noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får nok ikke barnehageplass til høsten da jenta vår bare er 10 mnd. når jeg begynner å jobbe. Løsningen må bli dagmamma tror jeg... Men jeg er så skeptisk! Når man ikke kjenner noen som jobber som dagmamma.. Kan noen gi gode tips til hvordan vi bør gå fram for å finne en fantastisk dagmamma? Hva gjorde dere? Legge ut annonnse i avisa kanskje? Og hvordan kan man "lese" hvordan personen er og om hun er flink til å passe barn? Åh, hadde vært så trygt å levere henne til noen vi kjenner, men det er umulig her vi bor nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant min dagmamma her på dib. Hun er helt super og, det virker som jenta mi trives godt der. Jeg er veldig opptatt av at en dagmamma ikke har mest mulig unger for penga sin skyld, og min dagmamma her bare snuppa mi og sitt eget barn og det synes jeg er fint pga da har hun tid nok til begge... :-)

Skrevet

hei...

det er nok veldig vanskelig og lese en person sånn tror jeg... mamma hadde tre forskjellige dagmammaer på littebror da han var liten... han er 8 år nå.. alle tre var skikkelig dritt erfaring for henne. på hver sin måte... og etter hu siste, slutta mamma og jobbe og var hjemme med han til han fikk barnehage plass.. pga at lillebroren min var livredd henne, og han fikk nesten ikke mat der.. jeg hadde nok hørt med folk jeg kjenner om de har brukt eller kjenner noen som bruker ei... for via venner og bekjente som er fornøyd, kan man føle seg tryggere en om man tar hvem som helst... er nok veldin mange flinke dagmammaer, men er VELDIG mange dårlige oxo... jeg brukeer svigersøstera mi jeg=))

Skrevet

Hvordan gikk du fram for å finne ei på dib? Er hun hvit? Jeg vil gjerne ha ei som har referanser og som jobber hvitt jeg...Føler hun tar jobben mer seriøst da. Ellers kan jeg ikke fatte og begripe at noen dagmammer ikke gjør sitt beste for barna de har... Man vil jo barn alt godt, ikke sant?? Noen som vet hva ei dagmamma tar i mnd. ca. Jeg kommer til å jobbe 80%, men kommer kanskje bare til å få bruk for dagmamma ca. 50%. Noen som vet om man får kontantstøtte da?

Skrevet

Sjekk "dagmamma ledig" forumene her. Var der jeg traff henne.

Du får 100% kontaktstøtte ved bruk av dagmamma full eller halv tid. Kontantstøtten påvirkes ikke ved bruk av dagmamma.

Min dagmamma har jobbet i barnehage i mange år, så derfor følte jeg med trygg på henne med mitt barn. Om dem tar det hvit eller svart varierer fra dagmamma til dagmamma. Hvite er ofte en del dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...