Gå til innhold

Noen av dere som hadde hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat fjernet min hormonspiral i håp om å lage et lite søsken til Martin :) Lurer på om noen har erfaring med hvor lang tid det tok fra dere fjernet spiralen til dere hadde normal syklus og ble gravide?

Takker for svar!

Lykke til videre med spirene deres :)

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte egentlig at syklusene var nesten normale med engang. Påviste el ved test etter ca fem mnd (testet ikke før).

Men det tok oss 10 mnd å bli gravide.. Noe av denne tiden skyldes at vi begge reiser så det var ikke alle mnd vi var hjemme samtidig på riktige tidspunktet.

Min søster fjernet hormon spiralen og ble gravid to mnd etter uten å ha planlagt det... Tror det er veldig individuelt, men kan være greit å innstille seg på noen mnd...

Lykke til!

Skrevet

Jeg har brukt hormonspiral som prevensjon de siste 7 årene. Tok den ut etter 5 år og ble gravid på første forsøk. Hadde ny spiral etter at lillemann ble født som jeg tok ut etter 1 år. Denne gangen ble jeg gravid på tredje forsøket.

Det lønner seg å ha en menstruasjon etter du har tatt den ut, slik at livmorveggen får bygd seg opp igjen. Ellers har du mye mindre hormoner i systemet med spiral enn med p-piller.

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i fem år. Jeg fikk en blødning umiddelbart etter at den ble fjernet, som varte et par-tre dager. Deretter gikk det ca en måned før ordinær menstruasjon var i gang som vanlig. Ble rådet til å ha en ordinær menstruasjon før vi begynte å prøve å bli gravide for alvor. Ble gravid på andre forsøk men hadde en tidlig SA. Ble så gravid igjen direkte etterpå, er nå i uke 10 :)

Lykke til med prøvinga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...