Gå til innhold

sex! trenger råd!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil gjerne ha noen gode råd! da jeg var 5 mnd på vei med den lille jenta vår mistet jeg fullstendig lysten på sex. jeg slo meg liksom til ro med dette ettersom "alt er normalt i et svangerskap". MEN jeg har en samboer som ikke forsto dette helt for han maste sånn om sex at jeg bare "ga" han det ca 1-2 ganger i uka. (sikkert dumt, men når jeg hadde forklart det 100 ganger at jeg ikke hadde lyst, men han fremdeles maste så ble det bare slik). så kom den lille babyen da, og det betydde våkennetter (for meg), han var jo ikke oppe og ammet og byttet bleie. pluss at jeg blødde renselsen i 8-9 uker, så sexlysten kom ikke akkurat tilbake. hodet mitt var på en helt annen plass.

etter 10 uker skjønte jeg at jeg ikke kunne være bare mamma men at jeg også måtte være kjæreste(og i følge min samboer er sex noe av det viktigste i et forhold, selv om vi kyssa, kosa og lå tett inntil hverandre), så vi begynte i det beskjedne å ha sex igjen, selv om jeg ikke hadde noe lyst. vi hadde sex 1 gang i uka i starten, men dette var jo selvfølgelig altfor sjelden ifølge min sambo, så jeg "ble med" 2 ganger i uka. tenkte at kanskje hvis jeg HAR sex så får jeg kanskje LYST på sex. men nei..... vi hadde sex som jeg liker og jeg fikk orgasme de fleste gangene, men lysten kom bare ikke.

nå har det gått 6 mnd. jeg hadde en alvorsprat med sambo om dette med lysten, at jeg har prøvd, men den kommer bare ikke tilbake. foreslo at vi kanskje måtte gi det litt tid. MEEEEN min erfaring ble at "mye vil ha mer". dette fant han seg selvfølgelig ikke i! "vi har det da fint som vi har det nå", fikk jeg til svar. så jeg har i de siste 3 ukene hatt sex med sambo annenhver dag uten å ha hatt lyst en eneste gang!

får vel hugd hodet av nå ettersom jeg bare har "gitt" han det, men jeg vil jo så gjerne tilfredstille min sambo. vil han skal være glad han valgte meg av alle i hele verden! men jeg trenger altså litt råd om hvordan prate med han, hvordan få tilbake lysten og hvordan sjonglere både våkennetter, barn og et kjæresteforhold! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forter meg å svare før det kommer noen sinte feminister :)

Syns egentlig at det er godt gjort og bra at du prøver!

For sex er viktig, hvertfall i mitt forhold..

Vi har også slitt med manglende lyst, både fra ham og meg..

Men vi har prøvd likevel og "ofret" oss litt for den andre.. Og det har hjulpet oss hvertfall.

Men det har det jo ikke gjort hos dere.. Tror du bare må fortsette og ha alvorspratene med ham, det må jeg med min mann når hans lyst forsvinner...

Lykke til!!!! Det er mange roller å fylle :)

Skrevet

tusen takk for fint svar:) mange roller å fylle ja! har funnet ut at årets mamma og kjærestetittel ikke går til meg.

Skrevet

Det jeg lurer på om noen kan hjelpe med, er å få meg til å skjønne hvorfor min mann tydeligvis har mistet HELT lysten på sex. Eller har han bare mistet lysten på meg? Kan det være psykologisk...siden jeg har bært frem barnet hans? Det startet da jeg var 4 mnd på veg, og nåhar vi en liten nydelig gutt på 8 uker, og han har ENDA ikke prøvd seg ... selvom jeg hele tiden hinter, og slenger ut med noen kommentarer på at jeg har veeeldig lyst osv.Vi har ikke hatt sex på over ett halvt år..dette er krise!!!

Jeg syntes dette er vanskelig, og litt pinelig å spørre han om... vil liksom ikke få slengt i trynet at han ikke har lyst på sex med meg!...

Skrevet

HI her. jeg får vel snakke for de som ikke har lyst:) hehe. jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg har mistet lysten, men en ting vet jeg: det handler ikke om at min sambo ikke er fin, sexy, opphissende, deilig, nydelig eller at jeg ikke tenner på HAN! jeg tenner ikke på NOEN!

mitt råd er å gi mannen din tid. hanskje det han dler om han og ikke om deg? skjønner det er utrolig sårende. jeg må fortelle min kjære at jeg elsker han hver dag å presisere at det er ikke han det er noe galt med! det er meg:)

Skrevet

Et godt tips kommer herfra!

IKKE til deg, men til din samboer; SLUTT Å MAS OM SEX!!!!!

Det betyr ikke å slutte å ha sex, bare å slutte å mase og gnåle om det hele tiden. Det tar nemlig lysten fra den mest nymfomane.

Skrevet

hehe... vet! har prøvd å si det tuuusend ganger! men det går ikke inn!

Skrevet

Huff, dette er ikke en god situasjon.

Har selv gått ca 1 år der jeg og min samboer ikke hadde mye sex, kanskje 5 ganger i løpet av hele året.

Dette var pga av jeg begynnte på p-sprøyta, noe som jeg tydeligvis ikke tålte. Jeg liker ikke å "kjøre brannbil", så det endte med lite sex.

Noe som min samboer forsto. Han maset i begynnelsen, men jeg ville ikke gi meg, så etter mange og lange samtaler sluttet han så og si med maset sitt. Og da ble det jo faktisk noe på han! ;)

Skrevet

Enig i at jo mer han maser, jo mindre lyst får man jo!?

Jeg har også utrolig lite lyst på sex, og har heldigvis en samboer som ikke maser for mye. Han vil ikke ha sex når han vet at jeg ikke har lyst på.

Jeg skjønner ikke hvordan han klarer å ha sex med en som ikke har lyst..

Men når han ikke vil høre, hva gjør man da? Jeg ville foreslå en "friperiode" på noen uker, og er fortsatt ikke lysten der, så kan man prate om det da. Kanskje lysten kommer når man vet at det ikke ligger noe press/mas osv.

Og til HI : jeg tror du må spørre han rett ut om det er noen grunn til at han ikke tar initiativet til sex. Her er det jo du som vil. Kanskje han tror du ikke er klar for det enda, og er redd for å presse deg?

Skrevet

Beklager: Blandet innleggene her HI. (tåka...)

Prøver med et nytt råd.. He he... Les det med friperiode, den passer kanskje bedre til deg? Og vil han ikke forstå, så må han. Du kan jo ikke "tvinge" deg til dette flere ganger i uken? Nå har du prøvd det over en lengre periode, så nå er det på tide at han gir litt. (Og med det mener jeg ikke gi noe sex i det hele tatt.. He he..) Og ikke gi hint..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...