Gå til innhold

Uorginalt bryllup??! Hjelp/tips?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo snakke om det å gifte oss...det e stor fare for det blir i 2009 :) Vet man det så vet man det! :D Vært sammen ett år nå, og bodd sammen like lenge.

Men! Altsååå... nr.1 Eg vil ikkje ha kvit kjole! To grunner til det. Personlig har eg ikkje lyst å ha "jomfrufargen" på meg (bryr meg midt i katta ka andre gjør asså, mine personlige lyster), eg har synlige tatoveringer og like meg best med sprelske farger, og..vel..."alle" andre har jo det! Hehe. Så temaet blir vel "alt som ingen andre vil gjør i sitt bryllup!"

nr.2. Eg vil ikkje ha en typisk "middag" med hesteskoforma bord o.s.v. Ser for meg sittegrupper og at folk kan sitte der dei vil egentlig. Veldig uformelt bryllup med andre ord.

Så! Tips tas i mot med takk!! Kjoleideer!? Nettsider? Cateringforslag? Musikk/band/DJ?? Penger e egentlig ikkje no tema, men desto billigere desto bedre!!! (liten gnier..)

Greit å ha planen klare om me plutselig finne ut at nå vil me gifte oss!! Det e ikkje spørsmål om "hvis" men "når"! :D Wohoo!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å pirke: et uorginalt bryllup er det samme som et "standard" bryllup med hvit kjole, hesteskobord, etc. Det du er ute etter er et orginalt bryllup. ;o)

Men noen tips:

- kjøp en fin festkjole som du kan bruke i mange andre sammenhenger også. Velg en farge du kler godt og som du selv liker.

- Hagefest/grillfest? Masse stoler bord rundt i hagen (bør ha et lokale tilgjengelig i tilfelle dårlig vær...), folk som vandrer akkurat som det passer dem.

- "overraskelsesfest": inviter til fest uten å si det er bryllup. Selve vielsen kan dere ha ordnet på tinghuset på forhånd med de aller nærmeste til stede, evt. bare forlovere.

Skrevet

Overraskelsesbryllup du..haha! Hadde det bare latt seg gjøre så..!! Har familier over heile landet begge to så...må nok planlegges litt ja!

Uoriginal sko så klart vær utradisjonelt!!!! Eller Originalt..hehe..surra seg litt te her!!! Whoops! Takk for pirk!! Hehe..

Og takke for svar sånn ellers! :D

Skrevet

Ettersom du vil ha det litt uformelt, ville jeg ha servert tapas eller koldtbord. Lag et menyforslag og be venner/familie om hjelp. Del ut ansvar for en rett til de du kan spørre. Masse godt som en kan fryse ned eller lage dagen før!

Skrevet

Støtter 0709 i ideen om koldtbord eller tapas - hørtes herlig ut! Da får en uansett den litt uformelle stemningen, fordi folk må bevege seg til bordet med mat og fylle opp tallerkenen stadig vekk :-) Skulle gjerne vært i et sånt bryllup!

Men vil du ha en kjole som helt klart ser ut som en brudekjole, bare ikke er hvit? Eller noe som er helt atypisk brudekjole? Jeg har sett flere brudekjoler etterhvert som er i f.eks hvitt og svart, eller hvitt og rødt, eller bare rødt, og de er kjempefine!! Skulle gjerne hatt en slik selv, men min mann syns det var viktig at jeg hadde hvit kjole :-)

Her er bare noen tilfeldig utvalgte røde kjoler på ebay:

http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_nkwZbridalQ20gownsQ20redQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZQQ_sopZ12

Søk litt rundt på nettet etter f.eks "wedding dress black" eller "bridal gown" for å få litt ideer.

Skrevet

Tapas hørres heilt genialt ut!! (e litt simple det typiske "norske" koldtbordet syns eg)

Blir det i sommer, så blir det nok hageparty!!! :D Håpe jaffal..hehe. Blir det te nyttårsaften så blir det jo så klart inne! Men..siden sommeren komme i full fres nå, så tvile eg på at der e noen ledige lokaler, hoteller o.s.v. som me må ha da....så..får vel bare vente å seeee tenke eg!!

Men takke for innspill! :) :) :)

Tar fremdeles imot flere ideer asså!?!??! :D

Skrevet

vi hadde sånn tapas aktig selvforsyning, Og fikk kjempe mye skryt for matvalg, Alle syns det var kjempe digg, kanskje et par av de gamle onklene mine som ikke var helt fornøyde, hehe.... men det gjorde ikke meg noe. jeg var også opptatt av å ikke ha heste sko, Vi satt rundt småbord og folk måtte opp å forsyne seg selv og det gjorde at det ble en løs og munter stemning, noe som var utrolig fint. Det ble ikke sånn høytidlig og stille, Jeg er suuuuper fornøyd med at vi gjorde det sånn, og mange har sagt at det var det mest behagelige bryllupet de hadde vært i, noe de kanskje sier til alle, men jeg følte det var utrolig avslappende og gøy. Og på ebay er det enromt mange kule brudebutikker som selger veeeldig kule brudekjoler, og som oftest har de fargepalet i bunnen så du kan velge av maaaange andre farger enn bare hvit, Der sender du inn mål av alt på kroppen din holdt jeg på å si, slik at den passer perfekt når du får den i posten, også er de suuuuuuuper billige, Jeg gjorde ikke det selv, men har flere venninner som har gjort det, og de kjolene er enormt fine. Ellers så har jeg en venninne som falt for en brudekjole på agape som hun ønska i en annen farge, og noen detaljer hu ville forandre litt på, og da bare skreddersydde de en ny til henne i akkuratt alle detaljene hun ville ha, Og det ble ikke dyrere enn hva den vanlige i hvit kosta, Den også ble kjempe kul.

Skrevet

vi giftet oss for to årsiden,på tinghuset,ingen visste noe bortsett fra forloverene... jeg hadde kinnjakke og stilige piratbukser i slitt dångeri på meg og støvletter.. senere inviterte vi til bryllupsfest der vi grillet hadde leid to mega griller og hadde tre typer grillkjøtt pluss masse godt tilbehør!!! vi fikk noen til å grille(innad i familien)alle hadde med egen drikke bortsett fra brus. vi hadde det ved vannkanten så noen badet osv. fikk høre veldig mye positivt i ettertid!!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...