Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma var her å skulle hjelpe til med 1 års dagen, hun er perfeksjonist til de grader. jeg prøver så godt jeg kan og holde det rent og rydding men ikke helt prikk fritt. når hun kommer i setter hun i gang med støvsugeren og går helt amokk å mente att her har jeg ikke kunne gjort rent på flere uker ( leker til barna som lå litt her og der*)

hun kjefter og smeller og mener vi har forsøplet hele huset. ble kjempe lei meg og sa att vis hun kom for og kjefte kunne hun dra hjem igjen. hun mente jeg var utakknemmlig som sa i fra! hun stresset over gulvet.

jeg satte og spiste frokost da hun kom og det fikk jeg streng beskjed om att jeg kunne gjøre senere. tiden gikk alt for fort til att jeg kunne sitte der ( hadde bakt to kaker og ryddet før hun kom. men ryddet ikke slik hun ville ha det . nå sitter jeg her venter gjester kl 17, men har null lyst til og gjøre mere. er så lei av og få kjeft hele tiden for ting ikke er som hun vil. jeg er 24 år har samboer og to barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg hadde bedt henne til kl 17,som alle de andre gjestene...

Skrevet

Hadde kastet henne ut og sagt at hun kunne komme tilbake kl. 17. Hvis hun da kommenterte hvordan det så ut hjemme, hadde jeg bedt henne dra igjen.

 

 

Skrevet

Jeg hadde gjort som de to første anonyme svarer.

Skrevet

Her er det visst opp til deg å bli voksen, sånn at du kan sette henne på plass :-)

 

Enten får hun hjelpe til med det du synes du trenger hjelp til, eller så får hun komme klokken 17 som de andre.

 

Du kan ikke forandre moren din. Men du kan forandre hvordan du forholder deg til henne, og gjennom det forandrer du responsen du får fra henne.

 

Gi tydelig signal gjennom alt du sier og gjør at nå er du voksen, du tar ansvar, og gjør slike vurderinger selv!

 

Men da må du gjennomføre det også. Det nytter ikke å ta i mot hjelp og kjeft og være "liten pike" når det gjelder regninger du trenger hjelp til eller når du har småkranglet med samboeren, og så bli sint når hun griper inn i andre sider ved livet ditt.

Skrevet

Jeg hadde også kastet henne ut og bedt henne komme tilbake til selskapet.

Skrevet

Hun behandler seg som du ar 11 år og ikke ryddet på rommet ditt!!! Hadde ikke godtatt det. Du er voksen, du bestemmer hva som anses som ryddig eller ikke ryddig i DITT hjem. Synes moren din tråkker over dine grenser så det holder!!

 

Neste år, 2 årsdagen, så inviterer du henne sammen med gjestene.

Skrevet

kjip situasjon. Hun mente kanskje bare å hjelpe men gjorde det vel ikke helt etter boka. For å gjøre det beste ut av det ville jeg prøvd å si at jeg er takknemlig for at du ønsker å rydde og hjelpe meg. Men jeg har ikke behov for å ha det så flott som hos deg. Jeg har to barn og det blir rotete igjen så fort jeg går ut av rommet. Jeg skal heller si ifra om jeg trenger hjelp av deg. Prøv å gled deg over bursdagen idag kl 17.... men jeg skjønner det er vanskelig med mødres innblanding og kritisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...