Gå til innhold

Dere som går hjemme om dagen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva driver dere tiden med ? annet enn husarbeid da? hmmm

bare lure :). Kansje man får noen nye ideer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv.. Jeg er sammen med venninner som jobber turnus de dagene de har fri, utover det blir det lite.. Reiser på senteret og handler, og holder huset ryddig. I dag er det så innmari fint vær, vil så gjerne gå ut, men vet liksom ikke hva jeg skal ta meg til :(

Skrevet

Jeg går lange turer, bringer barna til barnehagen senere enn vanlig, henter dem tidligere enn vanlig, leser, vasker og surfer på nettet:-)

Dagene raser av gårde! Men jeg forstår at dagene kan bli lange av å gå hjemme. Det handler om å lage seg noen rutiner, tror jeg. Få følelsen av at dagene blir fylt med noe meningsfylt

Skrevet

ja samma her.. jeg bor på landet jeg da, så her må man kjøre en stund for å komme på noe senter, men reiser i butikken, finner middag. . venter på han elste kommer hjem fra skolen å henter han minste i barnehagen. holder huset ryddig. er med venner når di har tid. ellers er jeg hjemme. hmm.. jeg å har lyst å gå ut, men kjedelig å gå tur alene liksom... hmm

Skrevet

Jeg står ikke opp før kl.10. godt å slappe av om morran.Steller meg.Bruker laaang tid på dursj og vellvære.Spiser. surfer. så rundt 12-13 tiden er det litt hus arb. og så begynner jeg å lage middag til min kjære. og evt. datteren hans som vi har annen hver uke. Så er det jo straks kvelden og mørket senker seg.Da er det kos og lesing..Tv..

Jeg har også en hund som må ha seg en liten tur.Men pga. bekkenløsning så er det begrenset hvor lang.alt går sakte hele dagen så tiden går ser det ut til.He he.

Men klart; jeg har jo bare gått hjemme i 2mnd.er 17+3, så det kan jo være at jeg kommer til å kjede meg etterhvert. godt vi går lysere tiden i vente..

Nå kan vi kose oss alle sammen :)

Skrevet

Jeg bare sover.

Skrevet

Prøver å nyte dagene og lade batteriene så godt jeg kan. Gikk ut i permisjon 1. mars, og var sykemeldt 100% i hele februar. Forsøker å ha litt feriemodus, dvs at jeg sover uten vekkeklokke, spiser frokost i pysjen og bruker lang tid på badet. Er ute og går en tur hver dag. Har også som mål å ha en ting å gjøre utenfor leiligheten hver dag, enten det er ærend som må gjøres, legebesøk (som er ganske ofte nå på slutten av svangerskapet) eller kafèbesøk. Er også så heldig at jeg har flere venninner som også er i permisjon, så er en del sammen med de :-) Ellers leser jeg, ser på TV, surfer på nettet, leker med katten, gjør husarbeid. To ting jeg har på "må-gjøres-lista mi" er å vaske kjøleskapet og å vaske vinduene. Dette har stått på lista i flere uker nå, men det er så kjedelig at jeg heller har valgt å gjøre andre ting. Men en dag jeg kjeder meg tilstreklig får jeg det nok gjort.. Noen dager er jeg sliten, og da blir det noen timer på sofaen ;-) Passer på å file føttene,stelle neglene og nappe øyenbrynene. Vet jo ikke når jeg får tid til å gjøre disse tingene neste gang, plutselig er jo snuppa mi her..

Skrevet

Synes dagene går kjempefort jeg... Klart, har bare vært i perm i 3 dager, kan tenkes det føles annerledes 2 uker på overtid.

Står opp med mann og barn, somler, kjører to knøtt i barnehagen etter et par timer, handler og gjør det jeg må av andre ærend, spiser, sover, lager mat men gjør ellers minimalt med husarbeid. Prøver å være blid og uthvilt til bølingen vender hjem igjen; så en 4 timers økt med spising, leking, legging.

Ville elsket å gå turer, men vært lite mobil pga bekkenplager de siste par mndr, derfor en god del jeg ikke kan gjøre i huset også. Gleder meg til/håper det forsvinner mirakuløst ifm fødsel så jeg kommer meg ut igjen!

Ellers har jeg katalogisert alle digitale foto for de siste 5 årene (vært 50% sykemeldt siste måneden), stoppet sesongens ullklær i påvente av neste bruker/sesong, ryddet innsiden av skuffer og skap på kjøkken og bad, funnet frem klær og utstyr til alle tre for vårsesongen.

Har planer om å faktisk få limt de analoge bildene for de siste 5 årene inn i album også, men vi får se... og leser avisen hver dag -hvilken luksus!

Skrevet

Dagene går unna uansett synes jeg;) Ble sykemeldt for 2 uker siden, pga tungt/belastende arbeid og masse kynnere..

Har bestandig et ærend eller to på dagtid, også har jeg jo ei lita ei fra før som har noen fridager i uka.. Fryktet at tiden skulle "stoppe opp" nå, men tok feil der ja!

Bestill deg frisørtime eller hud/fotpleie, det har jeg gjort nå.. Skal koste på meg det jeg kan nå..hihi

Skrevet

Jeg jobber bare kveld, så kan vel si at jeg går hjemme om dagen også... Jeg skriver masteroppgave, rydder og vasker, organiserer ting, leser, ordner opp i gamle bilder, surfer på nettet, handler, går tur etc... Dagene flyr!

Skrevet

står opp i 8-9 tida vær dag, ser på tv, spis frokost.. les, surfe på nette, besøker div venner som har tid, handler, vasker klær og strikker!

kjeeedelig!:(

Skrevet

Jeg er 40% sykmeldt nå, så bruker fridagene til å lade opp til arbeidsdagene. Ellers har jeg de siste ukene hatt forskjellige ærender på fridagene, så neste uke gleder jeg meg til å bare være hjemme og slappe av. Er 3 uker til permisjonen nå, og gleder meg til å være hjemme hver dag. Men hadde nok kjedet meg hvis jeg ikke var på jobb noen dager i uka ja....

Ellers sover jeg lenger, koser meg med hunden, surfer på nettet, leser litt, vasker klær, litt husarbeid, men tenker på at vinduene skulle vært vasket osv...Mulig jeg tar de neste uke...

Skrevet

Nå har jeg bare 12 dager igjenn så jeg prøver å kose meg så godt jeg kan.

- I helgene sitter jeg oppe til langt på natt og ser filmer for det blir det nok en stund til jeg orker å reke oppe på natta til klokka fire.

- Jeg bruker mye tid på å stelle meg selv som: Fotstell,negler,peeling,hårfjerning,hårkur/klipp og farge. Fotmassage som minsker vannansamlinger. Ligger med bena høyt.

Er på cafe,leser pust for livet og barnerelaterte bøker.

- Også prøver jeg å møte mest mulig av vennene mine og familien.

- Har også blitt kjent med noen andre gravide som har termin likt som meg og vi møtes innimellom.

- Legetimer og besøker jobben

- Og løper ned døra til nav såklart siden de mister papirene mine hele tiden

- Også reiser jeg hit og dit og henter gratispakker med babyting.

- Jeg var litt gæærn i dag og tok en soltime og bestilte en time for å få øyevipp-exctensions sånn at jeg kan kaste sminken og skal til fysio snart for å gjøre noe med denne gangsperren og hoftelåsen.

- Jeg har også en far på sunnaas som jeg besøker en gang i uken.

Også forsømmer jeg hjemmet mitt litt for tiden,men jeg prøver å gjøre minst en ting om dagen.

Skrevet

Er i uke 36 og megasliten etter hypermesis og forkjølelser som aldri går over:-/

Så jeg står opp rundt halv syv med 2 åringen å tar henne med i bhg.

Etter jeg har levert henne drar jeg hjem, legger meg å sover som en stein ett par timer, så går jeg opp i stua å ser på tv å lager meg litt mat. Blir sittende å se på tv eller så vasker jeg klær..

Orker ikke gjøre NOE, får kynnere og mens smerter bare jeg tenker på å gå tur!

Ellers handler jeg litt når jeg orker åsså drar jeg avogtil ut på cafe eller spiser med venner/fam når noen har fri!

Skal bli deilig å få babyen ut å energien tilbake med trening og alt!!

:o)

Skrevet

Jeg sover ganske lenge, og så prøver jeg å være litt sosial, jeg hekler eller strikker litt. Leser litt, sitter litt på nettet, kanskje sover jeg litt mer..

Blir jo litt rare dager.

Men nå driver jeg å hekler på et babyteppe som jeg vil ha ferdig før barnet kommer, så da går det mye i det :)

Skrevet

Jeg sover og lenge om morgenen. 4 dager til termin og mannen min står opp med 2 åringen vårres kver morra no fram til termin. (vanligvis har vi annenhver dag). Deilig å sove lenge! Så står jeg opp, spiser frokost, slår tvn på kanal 5 (der er bestandig noe å se... skikkelig damekanal). Rydder litt, dusjer. Ser litt mer tv og surfer litt på nett.. Så er det lunsj og da bruker jeg å se "en engel i blandt oss". Så begynner dagen liksom.. Prøver å få gjort litt i huset, henter posten, drar på butikken å handler evt. andre ærender. Begynt å lage litt vanskeligere middager no når eg har så god tid! Og maten blir jo så mye bedre når man bruker litt tid på den.. Denne retten anbefaler jeg dere å prøve:

http://www.jamiesministryoffood.com/content/jo/recipes/meatballs-and-pasta

Så hentes 2 åringen i barnehagen og da går ettermiddagen slag i slag. Bader kver dag i lag med lillegutt, så gruer meg litt til strømregninga kjem. Men e så ufattelig godt å ligge i badekar no..

Når klokka blir halv åtte er det leggetid for lillegutt, og da e det godt med ro. Det bli tv-tid og litt scrapping dersom eg får ånden over meg. Så e det kveld og ny natt i vente..

Innimella alt dettan går eg å VENTE og vente.. Håpe at fødseln skal starte for no e eg SÅÅ klar!!

Egentlig e det mange ting eg kunne tenke meg å gjøre. Strikke, male og sånne ting, men det e liksom det å knø seg te å komme i gang. Når man blir sittende foran pcn e det vanskelig å knø seg til å gjøre andre ting. Må vel bære få ræva mi i gir..

Skrevet

joda jeg er i min uke 32, så dagene går til lillegutt på 9 mnd,og min største sønn på snart 7 år som er på skolen,så skjer jo liskom noe hele tiden,ellers så sitter jeg jo da litt på nette,sover også mye,så min er ganske flink til og hjelpe til med barna, utrolig deilig.

men gleder meg til og bli ferdig nå,er utrolig sliten..

Skrevet

Har strikket mye, malt en del listverk og dører som tga leilighet et lite løft.Vasker og rydder, gjøre klart til babyen.Koser meg med tv og nett =) Dagene flyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...